Avatar billede dreadhead Nybegynder
10. februar 2004 - 08:57 Der er 1 kommentar

Fejlmelding under installation af Win2000: Disk I/O error

"Disk I/O error: Status = 00008000", er hvad jeg får ud af at forsøge installation af Windows2000 Executive på min spritnye, bærbare computer. Der ligger intet på PC'en, og det eneste opstartsmateriale jeg har er Win-CD'en.

Hvad kan jeg gøre?!

DreadHead - Desperat efter opstart!!
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. februar 2004 - 09:03 #1
Hmm... prøv følgende:

1) Test harddisken med et testtool. Ex. DFT hvis det er en IBM/Hitachi, Seagate og Maxtor har også deres egne.
2) Kontroller om der findes en speciel IDE driver til din notebook. Hvis det er tilfældet, så læg den på en diskette og tast F6 når Windows er ved at starte (lige når skærmen bliver blå). Du kan bare "trykke løs" så får du muligheden for at installere driveren.
3) Kontakt lev. og hør om der er specielle forholdsregler i forb. med. inst. af W2K.