Avatar billede dustie Mester
10. februar 2004 - 02:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Audigy 2 ZS lydkort skratter

Mit Audigy 2 ZS skratter når jeg afspiller noget med effekter på. Dvs for eksempel alt i surround sound, under opsætning af THX, når jeg ser DVD, osv.

Jeg har prøvet med nye og gamle drivers og software fra Creative, skiftet PCI port og lyttet til hver udgang (for at se om det nu også var lydkortet) alt uden held.

Når jeg tester i Dxdiag er der ingen fejl, samme gælder når jeg lytter til musik: ingen skrat der overhovedet. Slår jeg surround fra og bruger det som almindeligt stereo eller sætter hardware acceleration helt ned så skratter det heller ikke.

Det skal siges at jeg lige har formateret idag da jeg har købt ny harddisk og det skratter stadig efter reinstall, så jeg begynder at tro det må være en BIOS indstilling eller noget i den stil?

Jeg har Windows XP Pro, alle opdateringer (skratter også uden dem) og Directx 9.

Kortet skulle ikke fejle noget i andre maskiner så vidt jeg ved (men tester det lige i en mere maskine så snart jeg får tid).

Mit bundkort (MSI KT333 Ultra ARU) har nyeste BIOS og onboard lydkort er slået fra i BIOS.

Jeg mindes mit gamle SBlive også gjorde det engang, men hvad der fik det til at stoppe kan jeg ikke huske.
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
10. februar 2004 - 16:19 #1
Har du prøvet at slå "Line In" og/eller Mic (og andre lignende indgang) fra?
Avatar billede dustie Mester
12. februar 2004 - 17:53 #2
Nej, men nu har jeg. Det hjalp ikke desværre.
Avatar billede senik4u Nybegynder
13. februar 2004 - 00:38 #3
Har du husket at sætte dine ledninger til højtalerne rigtigt?  Det kan godt være det lyder dumt men det er nogle gange det blodt er en banal fejl der har skylden.
Avatar billede dustie Mester
13. februar 2004 - 15:40 #4
De sidder rigtigt. Hvis jeg lytter til hver enkelt kanal skratter de også, så det er ikke derfor :)
Avatar billede dustie Mester
02. marts 2004 - 14:34 #5
Ser ikke ud til der er nogen der kan hjælpe, så prøver andet steds.
Avatar billede johnbp Nybegynder
28. marts 2004 - 17:09 #6
Fandt du en løsning andet steds jeg har samme problem og kunne godt bruge en løsning ?
Avatar billede dustie Mester
19. august 2005 - 00:21 #7
Jeg har nu oplevet samme problem med endnu et kort (jeg fik det første byttet til et nyt) og tænkte jeg ville skrive her hvis andre skulle komme ud for samme problem.

Hverken Creative eller Shg.dk kunne løse problemet så jeg søgte med lys og lygte på nettet. Løsningen i første omgang var drivers fra denne side:
http://kxproject.lugosoft.com/

Det slår desværre også en del features fra.
Senere fandt jeg så denne side:
http://www.georgebreese.com/sites/georgebreese_com/net/software/#PCI

Det har indtil videre helt løst mit problem (også med Creative drivers). Det hjælper desværre ikke dem som ikke har et VIA chipset.

Held og lykke!