Avatar billede mj1988 Nybegynder
09. februar 2004 - 21:06 Der er 23 kommentarer

Har et problem med min GAMLE computer

Når man starter den op skriver den "wait....." og efter ca. 5 min. skriver den:
D: drive failure
A: drive error
press (F1) to RESUME
Så jeg trykker F1 og så står der:
DISKETTE BOOT FAILURE
insert BOOT diskette in A:
Press any key when ready
Og så ved jeg squ ikke hvad jeg skal gøre. jeg har ingen styresystemmer på men har windows 98 + startdisk men når jeg så putter startdisketten i a drevet og trykker på en tast siger den det samme igan. altså:
DISKETTE BOOT FAILURE
insert BOOT diskette in A:
Press any key when ready
Nogle der kan hjælpe????
Avatar billede mj1988 Nybegynder
09. februar 2004 - 21:09 #1
har virkelig brug for hjælp her!!!!
Avatar billede bredker Nybegynder
09. februar 2004 - 21:09 #2
instaler win 98 igen oveni uden at formatere
så gemmer den dine indstillinger og data
Avatar billede mj1988 Nybegynder
09. februar 2004 - 21:10 #3
hvordan???
Avatar billede bredker Nybegynder
09. februar 2004 - 21:10 #4
ser ud til at du skal have fat i en ny bootdisk
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2004 - 21:10 #5
Kunne tyde på, at der er fejl på den bootdiskette. Har du mulighed for at prøve den af på en anden comp?
Avatar billede mj1988 Nybegynder
09. februar 2004 - 21:12 #6
nej
Avatar billede bredker Nybegynder
09. februar 2004 - 21:12 #7
kan også være dit diskettedrev der er defekt , eller kablet der er gået løst i drevet
Avatar billede mj1988 Nybegynder
09. februar 2004 - 21:12 #8
nope. er tjekket
Avatar billede ebe Praktikant
09. februar 2004 - 21:13 #9
den siger jo allerede under opstart at der er fejl ved a: prøv at sætte checke alle ledninger og hvis alt er ok, sæt a: drevet i den nye comp, og prøv a: drevet fra den nye comp i den gamle.
Avatar billede geden123 Nybegynder
09. februar 2004 - 21:15 #10
Prøv at læse her:

http://www.hildrum.com/installing_win98__and_making_a_b.htm

Evt. bruge metoden til at lave en startdiskette hvis muligt.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. februar 2004 - 21:17 #11
Prøv at gå i BIOS og sætte Default settings, men jeg tror også at enten drev eller diskette er defekt.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 21:19 #12
Her er en lovlig bootdiskette, der er fejl på den du har.
http://soreno.dk/files/freedos.zip
Avatar billede mj1988 Nybegynder
09. februar 2004 - 21:23 #13
har prøvet det der med en anden diskette drev. men nu siger den :
DRIVE NOT READY
Insert BOOT diskette in A:
press any key when ready
Avatar billede mj1988 Nybegynder
09. februar 2004 - 21:24 #14
Avatar billede mj1988 Nybegynder
09. februar 2004 - 21:37 #15
hjælp mig også d disketten er også mærkelig
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 21:42 #16
kan du boote på den, hvis du ikke kan det er det drevet der fejler. , men hvad er det egentlig du vil?
gætter - du vil boote på en diskette for at installere win98 fra cdrom?
Avatar billede fromsej Praktikant
09. februar 2004 - 21:42 #17
Hvordan mærkelig, du pakker .zipfilen ud i en mappe, så finder du undermappen Tools, her dobbeltklikker du på pingvinen(winrawwrite.exe), så laver den en bootdiskette til dig.
Avatar billede bredker Nybegynder
09. februar 2004 - 21:43 #18
du har vel ikke mulighed for at komme i nærheden af en anden win98 eller win 2000 maskine , så du kan få lavet en ny startdiskette
Avatar billede cp1 Nybegynder
09. februar 2004 - 21:47 #19
og hardwaren er tjekket etc kabler...
http://www.pcguide.com/ts/x/comp/fdd/fail_Drive.htm
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 21:59 #20
nej jeg kunne heller ikke få den soreno diskette til at virke, den siger error3 når man forsøger at starte den på pingvinen?
Avatar billede fromsej Praktikant
09. februar 2004 - 22:07 #21
OK, jeg har glemt det halve af vejledningen, når i har åbnet Pingvinen*S*, skal i klikke på knappen til højre for det hvide felt, udfor der hvor der står Imagefile til venstre, find så Mappen Release, der ligger imagefilen i, så burde det virke.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 22:13 #22
->fromsej tak for vejledningen , det virker nu.
Mj1988 hvis du har oprettet disketten nu så prøv om du ikke kan boote.
Avatar billede ebe Praktikant
09. februar 2004 - 22:24 #23
mj1988>> hvis jeg har læst statistikken rigtig, har du 24 åbne spørgsmål. var det ikke en ide at lukke nogen?