Avatar billede kryger7 Nybegynder
09. februar 2004 - 19:40 Der er 8 kommentarer

Hvordan får jeg printeren online?

Jeg har installeret en printer som netværksprinter på en bærbar (Win98). Printeren er tilsluttet den stationære (WinXP) - og her virker alt perfekt. Netværket virker også - fx kan jeg se alle delte filer og printeren (som også er delt) på den bærbare.

Når jeg markerer printeren på den bærbare, står der med rødt: "indgreb fra brugeren er nødvendigt - arbejd offline".

Spørgsmålet er så:

Hvordan får jeg printeren online? Hvilke indstillinger skal jeg skifte? Er det printerindstillinger? Eller er det netværksindstillinger?
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 19:47 #1
hvad med højreklik også vælge online!
Avatar billede kryger7 Nybegynder
09. februar 2004 - 19:49 #2
Så kommer boksen "der kan ikke etableres forbindelse til denne netværksprinter. Kontroller, at netværket fungerer korrekt, og at det netværksshare, somcomputeren er tilsluttet, findes" op.

Hvad gør jeg så?
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 19:56 #3
sørge for at den anden compouter er tændt! samt at du har rettigheder til at printe ud
Avatar billede kryger7 Nybegynder
09. februar 2004 - 20:03 #4
den anden computer er tændt - kan du hjælpe mig med det med rettigheder? Jeg er totalt uvidende...
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 20:05 #5
sidder du bag en router! hvis ja så kan du aktiver gæstekontoen på den computer som har printeren tilsluttet så burde det virke!
Avatar billede kryger7 Nybegynder
09. februar 2004 - 20:17 #6
ja netværket består af en switch med utp-kabler til stationær, bærbar og modem.

jeg har aktiveret gæstekontoen, men der står stadig det samme (som i kommentar 2).
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 20:28 #7
har du en router? en swich er ikke en router? for så skal du indstallere IPX protokollen på begge computere
Avatar billede kryger7 Nybegynder
09. februar 2004 - 20:37 #8
jeg har netop installeret ipx-protokol på begge computere - stadig det samme.