Avatar billede sommeridk Nybegynder
09. februar 2004 - 18:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ønsker mere ram

Jeg vil gerne fordoble min computers hukommelse. Den har pt. 256 MB SDRAM. Det ser ikke svært ud at tilføje, men jeg har fået fortalt, at ikke alle fabrikater kører lige godt sammen. Nogen der har har et foreslag, så jeg ikke kommer ud i problemer?
På forhånd tak
Knud
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 19:06 #1
Kommer helt an på penge pungen :)
Men hvis det er ret forældet SD RAM og ikke DDR SD RAM koster de ikke meget
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 19:07 #2
http://edbpriser.dk/guide.asp?ID=1016

God lille guide til det område
Avatar billede zhark Nybegynder
09. februar 2004 - 19:34 #3
Du garderer dig jo bedst muligt ved at holde dig til det mærke du har! Men - min erfaring går nu mest på det er mobo (altså den enkelte PC) der kan være kritisk, hvor andre fint acceptere div. sammensætninger.
Og igen at de bare - rimelig - ny mobo ikke er vanskelige. Jeg skal helt tilbage til en AMD 350Mhz, på det tidspunk (for ~ 5-8 siden) hørte man ofte om problemer.
Avatar billede sommeridk Nybegynder
09. februar 2004 - 21:01 #4
Foreløbig tak til jer begge - jeg er blevet en smule klogere! Men.... hvordan ser jeg hvilken hastighed mit bundkort kører med?
Jeg har installeret et program, AIDA32 - Personal System Info, men har svært ved at finde ud af hvor jeg kan aflæse bundkortets hastighed. Jeg ved dog så meget, at min computer er købt indeholdende AMD 1200 - hvis det eller siger jer noget, for mig er det nærmest russisk!
Avatar billede zhark Nybegynder
09. februar 2004 - 23:41 #5
Prøv at se på dette spm http://www.eksperten.dk/spm/375921 du kan jo evt. kopiere oplysningerne her ind som det er sket i det spm. så skal vi nok fortælle dig hvad der er hvad! Men du behøver ikke kopiere alt det efter bios!
Avatar billede zhark Nybegynder
09. februar 2004 - 23:48 #6
Men ellers vil jeg med 98% sikkerhed sige du bare kan købe f. eks. 128 eller endnu bedre 256Mb Apacer ram SD133Mhz, for selv om din PC kun skulle køre FSB100 Mhz så betyder det ikke noget at rammene - KAN - køre 133Mhz, de komme jo så bare til kun at køre 100Mhz 0g det er helt OK :)
Avatar billede zhark Nybegynder
10. februar 2004 - 00:06 #7
How - vent lige lidt, de ski' Apacer SD ram er da blevet pi**e dyre fordi de er ved at udgå, sidst jeg så på dem kostede 256MB kun ca. kr.300,00 mon ikke de kan fåes i den blå avis til det halve :) For det er da en stiv pris de er i nu.
Avatar billede sommeridk Nybegynder
10. februar 2004 - 00:32 #8
Tak til jer begge, hvad skulle jeg dog gøre uden sådan nogle kloge hoveder som jer? Det er altid en fornøjelse at spørge her. Tak!
Avatar billede ird Praktikant
10. februar 2004 - 10:05 #9
så smider vi et svar
Avatar billede zhark Nybegynder
10. februar 2004 - 12:46 #10
Pokkers, jeg har sku' for kort tid siden (for en slik) giset en ven 384MB Apacer SD ram, de er jo ved at være "guld" vær, håber du finder nogle til en fornuftig pris, bortset fra det så er eet svar jo nok :)
Avatar billede zhark Nybegynder
10. februar 2004 - 22:44 #11
How - min sidste bemærkning kan jo misforståes!
Jeg havde absolut glemt jeg allerede havde lavet svar og min bemærkning var 100% ment som at ird kunne få de points, men nu ser jeg at den bemærkning "eet svar er jo nok" mega nemt kan misfoståes, det er jeg meget ked af, man skal være på mærkerne hele tiden!