Avatar billede glacier Nybegynder
09. februar 2004 - 18:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Sub Domains med IIS og gratisdns.dk

Hej

Jeg vil høre om der er noge det kan forklare mig hvordan man opretter sub domains i IIS og hvordan de skal sættes op hos gratisdns.dk

Jeg har mit eget hoved domæne på min webserver, og vil geren have oprettet nogle subdomains på samme webserver.
jeg har siddet og rodet en del med det og jeg kan kun få sub domainet til at vise min hovede side.

nogen der kan hjælpe?

//Glacier
Avatar billede glacier Nybegynder
09. februar 2004 - 18:57 #1
glemte lige at tilføje at et hurtigt svar vil giver 100 extra point
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 20:04 #2
dus kal sætte det op i hostheader
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 20:05 #3
for så behøver du faktisk ikke gøre noget på gratisdns.dk
Avatar billede snowball Novice
09. februar 2004 - 20:26 #4
Lav en A record som hedder domain.dk og spm peger på din IP
Lav en CNAME som hedder *.domain.dk og som peger på domain.dk (kan ikke huske om denne er nødvendig)
I din IIS laver du så bare et nyt web site ved at følge guiden, og i "Host header" skriver du så bare subdomain.domain.dk og følger resten af guiden.

Så burde det virke. Det gør det i hvert fald hos mig :)
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 20:31 #5
snowball ->den er nødvendig ;)
Avatar billede snowball Novice
09. februar 2004 - 21:03 #6
kenp: Det mente jeg også - var bare ikke lige 100% sikker ;)
Avatar billede glacier Nybegynder
09. februar 2004 - 23:35 #7
fandt selv ud af det men ellers tak...

det er forresten ikke nødvendigt med et cname jeg lavede bare en A record der hed *.domain.dk

hvis i vil have point så post lige et svar inden imorgen(10/2-04) kl. 15
Avatar billede kenp Novice
10. februar 2004 - 08:04 #8
.
Avatar billede spontek Nybegynder
10. februar 2004 - 12:26 #9
Er problemet løst, eller skal jeg svarer?
Avatar billede snowball Novice
10. februar 2004 - 13:17 #10
spontek: Problemet er blevet løst.
Avatar billede spontek Nybegynder
10. februar 2004 - 16:08 #11
Fint, så slag jeg for at løbe det igennem  :-)