Avatar billede sslarsen Nybegynder
09. februar 2004 - 17:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Folder adgang på ekstern disk

Hejsa.

Jeg har en ekstern disk som jeg en gang imellem deler med venner.
Men jeg vil gerne have mulighed for at gemme private ting på disken som ingen andre end mig skal kunne tilgå.

Ved godt der finde programmer til det, men hvad hvid disken sættes til en anden pc som ikke har det program installeret. Så er der vel fuld adgang.

Jeg er ude efter en løsning som kan låse en folder på disken så den ikke kan tilgås medmindre man indtaster et password.
Avatar billede resten Nybegynder
09. februar 2004 - 17:29 #1
Hvis det er ntfs filsystem kan du zippe mappen og tildele den et password i xp.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2004 - 17:32 #2
resten> "zippe mappen og tildele den et password" har hverken noget med NTFS eller XP at gøre :)
Det kan man på alle systemer, da det er komprimeringsformatet der gører det :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2004 - 17:35 #3
"gører" = "gør".. min computer har åbenbart en eller anden virus, der laver stavefejl :)

Man kan password beskytte en mappe i XP.. kan ikke huske hvordan..  I 2000 er der vist noget der hedder EFS (Encryption File System), hvor man kan beskytte filer/mapper.
Ved ikke om XP også har EFS..
Avatar billede resten Nybegynder
09. februar 2004 - 18:09 #4
ja okey det virker om det er ntfs eller fat 32 :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2004 - 18:17 #5
*host* det virker også i DOS, FAT16, *nix, Mac, osv *host* :)
Avatar billede sslarsen Nybegynder
27. januar 2005 - 08:18 #6
lukker dette