Avatar billede alphadk82 Nybegynder
09. februar 2004 - 16:45 Der er 24 kommentarer

Directinput problem i directx

Hej

Hver gang at jeg installerer Directx 9.0 eller nyere begynder de fleste af mine spil at fejle, f.eks. Battlefield1942 eller Civ3, de hopper bare tilbage til Windows efter splashskærmen i starten. Når jeg så kører Dxdiag fejlen den når den tjekker det hele igennem i starten, den fejler i directinput og den kommer så med bla. følgende fejl:

dxdiag - Programfejl
Instruktionen ved "0x6ce247cf" refererede hukommelse ved "0x833687c4". Hukommelsen kunne ikke "written"

Hvad der står i fejlen er lidt forskelligt men alligevel næsten det samme. Andre gange crasher dxdiag bare og jeg får muligheden for at sende en fejlrapport.

Min computer indeholder følgende:

Aopen AK79G-1394
AMD Barton 2500+
512MB Samsung PC2700 ram
Sapphire Radeon 9800 Pro
Soundblaster Audigy 2 ZS
Logitech Cordless Desktop MX Bluetooth
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. februar 2004 - 17:44 #1
Kræver de to spil 9´eren for at køre?
Avatar billede alphadk82 Nybegynder
09. februar 2004 - 18:18 #2
Nope, det gør de ikke...
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. februar 2004 - 18:35 #3
Hvis der ikke var vrøvl med 8´eren eller tidligere, så kan du afinstallere 9éren. http://www.majorgeeks.com/download2935.html
Det er ikke alt nyt der er godt*S*
Avatar billede alphadk82 Nybegynder
09. februar 2004 - 18:51 #4
Nej, men det løser jo ikke problemet, hvad så med andre spil der kræver 9'eren?
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. februar 2004 - 19:02 #5
Directinput leder bl.a. efter mus og tastatur, der har du opdaterede drivere? og i sound, træk skyderen til venstre. Hvor har du fået directx fra?
Avatar billede alphadk82 Nybegynder
09. februar 2004 - 19:06 #6
har de nyeste drivere til både lydkort og mus/tastatur, directx har jeg hentet fra microsoft's hjemmeside, i deres developer sdk udgave
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. februar 2004 - 19:20 #7
Avatar billede alphadk82 Nybegynder
09. februar 2004 - 19:35 #8
Jeg prøver da med den så :)
Avatar billede alphadk82 Nybegynder
09. februar 2004 - 20:56 #9
Det virkede desværre ikke, jeg prøvede at bruge det program du linkede til og afinstallerede directx, men nu kan jeg ikke engang få installeret directx 9.0 igen :(

Andre der har nogle gode ideer?
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. februar 2004 - 21:13 #10
En systemgendannelse?
Avatar billede alphadk82 Nybegynder
09. februar 2004 - 21:25 #11
Tror jeg at jeg vil prøve senere, men nogle andre goder ideer til hvordan jeg skal klare det oprindelige problem
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 06:45 #12
Hvis du skriver, hvad der er årsgen til du ikke kan installere;)
Avatar billede alphadk82 Nybegynder
10. februar 2004 - 09:14 #13
Nu er jeg så ikke lige hjemme nu, men efter at jeg kørte det afinstalleringsprogram og ville installere 9.0b igen, brokker den sig over en eller flere filer ikke er som de burde være. Det kan jeg så sagtens leve med lige nu, da jeg bare reinstallerer computeren, det er mere det oprindelige problem jeg gerne vil have løst!
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 09:18 #14
Det kan også være at dit oprindelige problem bliver løst med reinstallation, du mener ikke repair?
Avatar billede alphadk82 Nybegynder
10. februar 2004 - 09:28 #15
Jeg mener reinstallation, men det har jeg prøvet flere gange, det er det der er det mystiske ved det, at fejlen bliver ved med at eksistere :/
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 09:39 #16
Du besøger også windows update?
Er spillene patchet, hvis de kan!
Avatar billede alphadk82 Nybegynder
10. februar 2004 - 09:58 #17
Jeg har besøgt windows update, og spillene er også opdaterede, men fejlen må ligge i directx, ikke i spillene, da fejlen jo opstår i directx...
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 10:04 #18
Enig, men når du har geninstalleret og fejlen bliver ved, det er underligt! har du ikke en spil cd med 9´ eren på? De meldinger du får, er det noget med at filerne ikke er godkendt af Windows? (logo)
Avatar billede alphadk82 Nybegynder
10. februar 2004 - 10:13 #19
Kan ikke lige huske nøjagtigt hvad den siger, tjekker det lige når jeg kommer hjem. Men jeg har installeret directx fra mange forskellige kilder, deriblandt en spil cd med 9'eren på. Men den oprindelige fejl, har ikke noget med de fejl jeg får nu, at gøre, altså det med filerne den ikke vil kopiere.
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 10:33 #20
Ok. Vend tilbage;)
Avatar billede alphadk82 Nybegynder
10. februar 2004 - 20:04 #21
Hmm, mystisk. Nu vil den lige pludseligt gerne installere directx igen, weird... Men den oprindelige fejl er der stadig :(
Kan det måske skyldes en fejl i rammene?
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 20:23 #22
Du kan prøve at teste dem:http://hcidesign.com/memtest/download.html
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 20:32 #23
Den patch til battlefield, er det en på 28 mb
og det er her du har hentet patch til Ciw3: http://www.civfanatics.com/civ3patches.shtml
Jeg tror mere på at det er spillene, for dine andre spil kører godtnok?
Avatar billede alphadk82 Nybegynder
11. februar 2004 - 00:37 #24
Freedom Fighters kører heller ikke, men til gengæld gør C&C Generals... Så jeg tror ikke at det er spillene, og den bliver jo ved med at crashe i dxdiag, då det må have noget med directx at gøre