Avatar billede poolo Praktikant
09. februar 2004 - 15:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WDG doctype missing

Ref.:http://www.eksperten.dk/spm/461801
Når jeg kører nedenstående fil igennem WDG html validation
får jeg følgende fejl:
Line 1, character 1:
Error: missing document type declaration; assuming HTML 4.01 Frameset

FILEN:
<html><head><title>TEST</title></head>

    <FRAMESET cols="*,800,*">
        <FRAME name="blank_left"    src="blank.htm"    marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no">

        <FRAME name="body1"         src="body1.htm"    marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no">

        <FRAME name="blank_right"    src="blank.htm"    marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no">
</FRAMESET>
</html>

Hvad mangler jeg? Hvad er Doctype?
Avatar billede grunken Nybegynder
09. februar 2004 - 16:13 #1
eftersom at det er et framesetdokument, så mangler du at fortælle browseren at det er det, og dette gøres ved at placere denne linie i toppen af dit dokument!

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

på siderne i framesettet kan der så tilføjes :
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

men husk at for at holde html4 standarderne skal dit html mere eller mindre være baseret på stylesheets :o)
Avatar billede poolo Praktikant
10. februar 2004 - 10:12 #2
Tusind tak!!! Husk at sende et svar!
Avatar billede grunken Nybegynder
10. februar 2004 - 10:24 #3
Velbekomme :o)

kaster et svar :-)
Avatar billede poolo Praktikant
10. februar 2004 - 10:59 #4
Tak!