Avatar billede ymmot69 Nybegynder
09. februar 2004 - 15:12 Der er 3 kommentarer

Firewall problem ? eller? på Battlenet

Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal poste dette spørgsmål, så jeg prøver lige her....

Jeg spiller en del warcraft 3 over battlenet..... jeg har dog et problem der som irritere mig grusomt....
Jeg kan ikke selv create spil på B.net.. kun joine dem, og det gælder også for andre spil....

Jeg har fået bredbånd via Galnet  (jeg bor i Odense)
Jeg  har selv firewall af en slags som et bud på problemet, har ikke fået en fast ip .. er det  virkeligt nødvendigt at have det, for at kunne create spil... Det har en kammerat fortalt mig,  dog uden at kunne forklare mig hvorfor... håber en af jer kan hjælpe mig.... *S*
Avatar billede morten_leth Nybegynder
09. februar 2004 - 15:31 #1
Njah... tror ikke helt det er det han mener.... at det skal være fast ip... det er ikke sikkert det er nødvendigt.. men det er vigtigt at du har offentlig ip adr.. det kan du tjekke ved at finde ud af hvad din ip er....
hvis den eks. er 172.16.x.x eller 10.0.0.x eller 192.168.x.x så er det en intern ip adr. og det vil sige den kører igennem en nat router, hvis dette er tilfældet så kan du ikke... men har du offentlig ip så skulle du gerne kunne....
Avatar billede ymmot69 Nybegynder
09. februar 2004 - 18:14 #2
min ip lige nu er  :  192.38..............  Så det vil altså sige at jeger bag en  nat router... hvad det så end er ?

Dvs at jeg må aflevere 200 kr til galnet for at få mig en fast ip???
Avatar billede morten_leth Nybegynder
09. februar 2004 - 20:09 #3
jep..... sorry m8... hehe... det er ikke nødvendigvis en fast ip. bare sig du skal have en extern ip.... det der er i en NAT router betyder at du kan have en masse på det samme net hvis du eks. går ind på www.myip.dk så vil du jo ikke se den der 192.38 addr. du vil se en anden... det betyder faktisk at i alle der køre på det net har den ip på ydersiden men en 192.38 på indersiden.... ;-)
det der også er i sådan en nat router er jo at der er sikkerhed.. som du jo selv skal til at stå for nu... før der var det jo kun folk på det net du sidder i der kunne "hacke" dig....