Avatar billede sita Nybegynder
27. januar 2001 - 19:09 Der er 6 kommentarer

lyd på tast

Kan man i Ejay Dance 3 eller CoolEdit eller MusicMaker 6 - programmere tasterne på keyboardet således at nogle stykker hver isaer har en lyd?

F.eks. en trommesolo når man trykker på F1.
Et guitarrif når man trykker på F2.
En eksplosions-lyd når man trykker på F3
O.s.v.

Måske er der en rigtig simpel måde. Måske kan man gøre det i Windows el.lign.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
27. januar 2001 - 22:33 #1
nej det kan man desværre ikke....ikke hvad jeg har hørt. og jeg er ellers ret god til ejay dance 3 og music maker 6
Avatar billede sita Nybegynder
28. januar 2001 - 15:16 #2
OK, måske Cooledit eller hvilket andet program kan jeg evt. programmere til at gøre det?
Avatar billede ezzuk Nybegynder
28. januar 2001 - 18:18 #3
du skal lige vide at jeg er ikke helt sikker. i ejay kan man ikke.
Avatar billede deurell Nybegynder
29. januar 2001 - 13:33 #4
Jeg ved at det i princippet kan lade sig gøre, men jeg har personligt kun set det i et gammelt sequencerprogram som hedder fasttracker. Der brugte man keyboardet som midi-keyboard.
Man havde desværre kun to oktaver men det var da noget.
Avatar billede grav Nybegynder
29. januar 2001 - 20:03 #5
Flash kan. Jeg har set flere hjemmesider, hvor webmasteren havde assign\'ed forskellige grooves til tasterne, og så kunne man ellers jamme derud af.
Få fat i Macromedia Flash og lær at bruge det, så er du på rette vej ;)
Avatar billede grav Nybegynder
29. januar 2001 - 20:04 #6
OctaMED kan helt sikkert også, i øvrigt. Check
www.octamed.co.uk
Det er en ret kewl tracker, oprindeligt lavet til Amiga.