Avatar billede joshuadennis Nybegynder
09. februar 2004 - 12:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

forskellen på Athlon, Duron , Barton AMD CPU ?

Hej.
Jeg har brug for at vide hvad forskellen er på de 3 ovenstående CPU´ere. Hvilken køler passer på en AMD Baton 2500+, den samme som passer på Athlon/Duron ?  Det er Socket A men efter hvad jeg har fundet ud af udvikler Barton Cpu´en mere varme og så passer en almindelig køler måske ikke ?
Avatar billede espersen Novice
09. februar 2004 - 12:38 #1
der er jo mange forskelle - bl.a. Cache, FSB osv. - men du skal da altid nøje overveje hvilken køler du smider på din CPU for max køling oh minimum støj !!

Hvilket bundkort har du ? ; så kan vi jo se hvilken CPU osv. der vil passe til ?!
Avatar billede espersen Novice
09. februar 2004 - 12:40 #2
deres arkitektur er ret forskellig, hvilket giver meget forskellig performance - så fx. 1833 mhz er ikke bare 1833 mhz hvis du stiller en med 266 mhz FSB op imod en med 333 mhz FSB.
Avatar billede joshuadennis Nybegynder
09. februar 2004 - 12:42 #3
ABIT NF7 hedder det.
Avatar billede espersen Novice
09. februar 2004 - 12:47 #4
er det blot NF7 eller er det et extra bogstav ? som fx. M, S og SL ??
eller er helt uden ? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10463 (uden extra bogstav)
Avatar billede joshuadennis Nybegynder
09. februar 2004 - 12:50 #5
det er uden ekstra bogstav.
du har måske endda et godt forslag til en god køler ?
Avatar billede espersen Novice
09. februar 2004 - 12:53 #6
Jeg vil helt klart gå efter en Barton 2500+ som kører godt og let kan OC's hvis man ønsker det. Jeg mener at dens PRIS/Ydelse er rigtig fin - og vil under ingen omstændigheder se på Duron!!

Se evt. testen mellem de 3 Bartons : http://www.edbpriser.dk/Review.asp?ID=1445

En Barton 2500+ til ca. 625,- : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10872
En Thermal T Køler : 230,- : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43617
Avatar billede joshuadennis Nybegynder
09. februar 2004 - 12:58 #7
Tak
kom lige med et svar så ligger der points til dig...jeg har fået svar.
Det var den køler jeg havde kigget på men rart at få det bekræftet.
Tak igen.
Avatar billede krusell Nybegynder
09. februar 2004 - 13:00 #8
Ja, helt klart en Barton 2500+
Det er der man for mest for pengene. Og da den har samme multiplier som en 3200+kan den med god køling overclockes til en 3200+ bare ved at sætte FSB'en op til 200 (400).

Bare husk at sikre dig, at det er med Barton kernen, når du køber en 2500+
Avatar billede espersen Novice
09. februar 2004 - 13:03 #9
;o)  det bliver en fin maskine du får samlet - Abit er også OK !

Hvis du skal have ny HDD så tag en med 8 mb cache (koster 50,- extra) men giver en del mere i performance !

Som krusel er inde på vedr, OC så overvej nøje om dine ram ikke skal kunne klare de 400 mhz (og ikke kun købe PC2700 - men hellere lidt hutigere)