Avatar billede crax Nybegynder
09. februar 2004 - 11:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Afinstalleret McAfee Firewall = Intet internet??

Hejsa!

I går fjernede jeg McAfee Firewall fra computeren, vha. tilføj/fjern programmer.

I dag virker internet ikke! Det gjorde det i går efter afinstallationen (prøvede dog ikke at genstarte)...

OS er Windwos XP. ISP er TDC Bredbånd.

Nogen idéer? Jeg vil helst ikke geninstallere windows, hvis det viser sig at være en banalitet jeg har overset :(

/Crax
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. februar 2004 - 11:57 #1
Prøv at se om opsætningen er den samme, og hvilken ip din comp har (og undermask)...

Se om der er angivet en speciel gateway.
(jeg har ikke selv oplevet netop det problem - så jeg kommer bare med nogle muligheder)
Avatar billede crax Nybegynder
09. februar 2004 - 12:02 #2
computeren modtager ikke en IP adresse fra ADSL modemet. Jeg er ikke sikker på om den gjorde det før, men det er da vidst rimelig standard, at den gør det?
Det er ikke min egen computer :(

Har prøvet at tænde/slukke adsl modem uden bedring. Har også haft ringet til kundesupport, som siger at der ikke er fejl på linjen.
Avatar billede arlet Juniormester
09. februar 2004 - 12:05 #3
En mulighed.

kør dette program :
http://members.shaw.ca/techcd/WinsockXPFix.exe

klik på linket og åbn. tryk på fix og ja (reparer) og genstart..
Avatar billede crax Nybegynder
09. februar 2004 - 12:15 #4
Jeg har ikke trykket på linket ovenover, for jeg fandt selv en løsning på google:
http://www.grasshoppernet.com/technicalsupport/winxp/tcpip_reinstall.html

Det virkede, og alle er igen glade :)

Ellers tak for hurtig respons!

/Crax
Avatar billede crax Nybegynder
09. februar 2004 - 12:17 #5
Hvordan lukker man et spørgsmål??
Avatar billede arlet Juniormester
09. februar 2004 - 12:39 #6
Da jeg kom med en løsning, så lægger jeg et svar

Du marker et navn i boksen til venstre og trykker på accepter, så er spørgsmålet lukket