Avatar billede mutti Nybegynder
27. januar 2001 - 18:20 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Webserver

Hej eksperter!

Jeg skal have sat en http-server op.

Gerne med My Personal Webserver,

hvor kan jeg hente det?

KH MUTTI
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
27. januar 2001 - 18:21 #1
Fra windows 98 cd rommen, under addons, mener jeg
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. januar 2001 - 18:25 #2
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. januar 2001 - 18:27 #3
Eller på win98 cd\'en hvor der er en mappe der hedder tools\\pws\\ og de installerer den bare
Avatar billede repsac Nybegynder
27. januar 2001 - 18:28 #4
Jeg siger bare ét ord ... \"Apache\" ...
Avatar billede mutti Nybegynder
27. januar 2001 - 18:37 #5
Kan man ikke hente det på nettet ?

jeg har ikke min CD mere
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. januar 2001 - 18:38 #6
Avatar billede mutti Nybegynder
27. januar 2001 - 18:47 #8
Bacardi L -----> hvilket nr skal jeg tage ?
Avatar billede mutti Nybegynder
27. januar 2001 - 18:48 #9
1eren?
Avatar billede netsjov Nybegynder
28. januar 2001 - 19:05 #10
Apache er den gratis??? Hvad indeholder den ??? Hvor kan den downloades ???
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
28. januar 2001 - 19:08 #11
Ja den er gratis...

Indeholder?? den kan kun vise html sider... men der kan ligesom i IIS, installet php og perl, asp kan også installeres men så skal du lige havde fundet et sted, hvor det kan hentes.. hos chillisoft, koster det i hvertfald penge... 700$ for en licens...

apache kan hentes fra asp.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. januar 2001 - 02:09 #12
mutti> ja prøv den
Avatar billede briankl Nybegynder
29. januar 2001 - 15:32 #13
InstantASP koster ikke noget i en developers udgave. Men kan kun håndtere 2 forbindelser af gangen.
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. januar 2001 - 20:02 #14
Avatar billede benny.dk Nybegynder
06. februar 2001 - 13:41 #15
Apache er og bliver det bedste webserver - se bare ude på nettet, hvor den bliver brugt mere end dobbelt så mange steder som ms iis (Apache 16.207.982 sites = 58,75% M-IIS 5.901.507 sites = 21.39% i januar 2001).

Den er gratis og kan sættes op til næsten alt, via diverse moduler, hvor mange er med fra starten.

Den kan hentes fra httpd.apache.org og kan hentes til faktisk alle operativsystemer og nyeste version er 1.3.17, som udkom i sidste uge.

Og fordi den kører på snart sagt alle platforme, kan man have den installeret på sin pc derhjemme i en windows version og teste funktiuonaliteten og derefter uden problemer smiden den på sin server på nettet.

Jeg er klar over at de advarer om at den ikke er stabil på win platformen, men det er fordi det er linux folk som har lavet den og lidt mod deres egen vilje har porteret den til windwos miljøet som de mener ikek er stabilt, og når miljøet ikke er stabilt, så kan programmet heller ikke være det, men jeg kender endnu ikke en som har haft problem med den på windoze.