Avatar billede pergeer Novice
09. februar 2004 - 10:00 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Program til bearbejdelse af film.

Når jeg har ”grabbet” en af mine gamle købs videoer og lavet en  .mpeg fil, har jeg f.eks. brug for at redigere/ ”skære” noget ud af filmen.
Er der nogen der kender et godt, hurtigt gratis program ??? Har afprøvet virtual dub, men efter 3 timer, var det kun nået 4 %.
Desuden, hvis de 2 filer (deles fordi de er en 4 GB begrænsning på HD) er større en de 4.7 GB, som kan være på en DVD, er der så et godt program, som kan komprimere/ konventere det til de 4.7 GB.
Håber du kan hjælpe mig evt. også med henvisninger til, hvordan jeg bruger programmet.

På forhånd, Tak for hjælpen.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
09. februar 2004 - 10:32 #1
Jeg ved ikke om du kan finde noget her:

http://www.digitalempire.frac.dk/

Men ellrs kan siden sikkert være dig til gavn på mange abdre områder vedr. video
Avatar billede henninga Novice
09. februar 2004 - 21:10 #2
Hvis du nu "grabber" din video i avi i stedet for mpeg vil der være mange flere programmer du kan anvende til at klippe med.
F.eks det gratis program der følger med Windows XP: Movie Maker 2.
Eller Virtual dub, som gør det meget hurtigere med avi-filer.

Bag efter kan du så lave filerne om til mpeg-2 - det er her computeren skal bruge lang tid. Brug f.eks. TMPGenc eller (vist nok) VirtualDub.

Og til sidst skal filerne laves til DVD med f.eks denne guide:
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

HenningA
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2004 - 11:31 #3
Jeg vil nu også foretrække at capture i .avi.

se. f.eks. denne guide: http://www.digitalempire.frac.dk/capture.shtml

Men insistere du på at capture i .mpg, findes der også programmer der kan klippe for dig.
F.eks. TMPGenc:
Her er en guide: http://www.digitalempire.frac.dk/mpgsplit.shtml
Avatar billede pergeer Novice
10. februar 2004 - 21:42 #4
Bruger .Mpeg da det er det eneste og det bedste billede, som Windvd kan optage i.
Lader stadig spørgsmålet stå åben og vil så afprøve et program, som lå i henvisningen fra dig henninqa - i artiklen du henviste til bruges programmer jeg ikke ejer.
Avatar billede pergeer Novice
25. februar 2004 - 17:53 #5
Hvordan lukker jeg dette spørgsmål og giver point til dem jeg gerne vil give ???
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
25. februar 2004 - 18:07 #6
Du kan give points til dem der har lagt et "svar" - hvis du vil give points til nogle som kun har lagt en "kommentar" - skal du bare bede dem om at lægge et svar...
Avatar billede pergeer Novice
20. oktober 2004 - 00:59 #7
Kan stdig ikke finde ud af få lukket dette spørgsmål og kan ikke se, hvor og hvordan jeg skal give point - det virker altså ikke indlysende.
Hilsen Geer
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:19 #8
Geer

Som du ser ude til venstre, er der nogle der vælger at lægge en "kommentar" andre vælger at lægge et "svar".

Da du selv er den eneste der der har lagt et svar er du også den eneste der kan modtage points.

Ønsker du at nogle skal have points, må du bede dem om at lægge et svar i stedet for en kommentar. - derefter er der mulighed for at give vedkommende point.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. november 2005 - 20:48 #9
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede pergeer Novice
09. januar 2007 - 21:06 #10
Tak
Avatar billede henninga Novice
09. januar 2007 - 21:22 #11
værsgo