Avatar billede axelgaard Nybegynder
08. februar 2004 - 20:09 Der er 7 kommentarer

Hvor meget skal man finde sig i?

Hejsa!

Jeg skriver dette indlæg for en bekendt:

Jeg er ved at være godt træt af at modtage SMS-beskeder fra en person jeg
ikke ønsker at have kontakt til.
Vedkommende skriver ting som fx. at jeg har "mongol-øjne", er hjerneskadet,
generer mig med min højde, er ord- samt tal-blind, dummere end de fleste,
sindslidende og sidst, men ikke mindst at jeg kun kan få arbejde i
"et-varehus" navnet undlader jeg lige at nævne. Alt sammen noget, hverken
jeg eller andre mener har nogen relation til virkeligheden.
Jeg har hemmeligt nummer, og vedkommende har fået mit nummer af min
tidligere udlejer - uden min tilladelse, men jeg har dog heller ikke fortalt
at mit nummer er hemmeligt.
Er den eneste løsning virkelig at jeg skal skifte telefonnummer (igen!) pga.
vedkommende?

    På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede googolplex Novice
08. februar 2004 - 20:55 #1
Jeg ville kontakte politiet og høre hvad du kan/bør gøre. Det gjorde min svigermor, da hun blev chikaneret og de tog sig 'en snak' med vedkommende der gjorde det. Det hjalp!

Husk at gem alle beskederne!!
Avatar billede axelgaard Nybegynder
08. februar 2004 - 21:08 #2
Okay, det kan man godt gøre sådan bare lige? Jeg siger det videre, takker!

ps: jeg lader den lige stå åben lidt endnu, det kunne jo være at andre havde noget mere at tilføje...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. februar 2004 - 23:27 #3
Avatar billede -bom- Nybegynder
09. februar 2004 - 00:46 #4
Det er også vigtigt at ur/dato gå rigtigt i mobilos.
Da det vil være afgørende hvis politiet er indblandet og det kommer til en domstol.
Avatar billede yxos Nybegynder
09. februar 2004 - 09:48 #5
Det er også sket for en i min familie. Det er rigtigt hvad googolplex siger, at du skal gemme beskederne. Du kan desuden skrive dem ned, så du kan give politet et ark papir. Det vil nok være nemmere for dem at arbejde med. Sørg for at listen er komplet med afsender, dato, tidspunkt og det hele, og at at meddelelserne er 100% som de står i sms'erne.
Avatar billede satans-girl Nybegynder
09. februar 2004 - 16:55 #6
Desværre er det ikke sådan at politiet  altid vil gribe ind, der er nogle gange hvor de faktisk er pisse lige glade.
Avatar billede yxos Nybegynder
09. februar 2004 - 22:25 #7
I så fald er der nok ikke andet at gøre end at skifte nummer.
Lad os håbe du bor et sted hvor politiet har tid til at tage sig at din sag.