Avatar billede ankersan Nybegynder
27. januar 2001 - 16:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bevægelig 3d kugle med links til web

Jeg er lidt på herrens mark her!!
Jeg ville gerne lave en 3d kugle som jeg kan designe og sætte billeder og links på, men jeg aner ikke hvor jeg skal starte!!

(idéen er lidt alá www.zulu.dk s dame nede i venstre hjørne som man kan skubbe til. Jeg vil bare gerne kunne dreje figuren hele vejen rundt, og sætte links på (også på bagsiden))

Planen er at bruge det på min hjemmeside (som ikke eksisterer endnu), så måske det skal laves i flash, eller som en java???

Er der nogen der kan hjælpe mig? Gerne med en skabelon jeg kan arbejde videre med, eller bare henvisninger til programmer som kan lave det, og meget gerne en tutorial så jeg kan komme igang??

Håber i kan hjælpe

Vh
ankersan
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. januar 2001 - 16:21 #1
Den er lavet i Flash 5.0.

Det er ikke en 3d kugle, men en 3d grafisk illusion. Den består af 3 lag og noget ActionScript der styrer filmen via musen, og hendes kommentarer er lavet som en random rutine. Endvidere kan hendes øjne og øjenbryn flytte sig, hvis kører musen over dem.
Hvis du har trukket længe nok i hende, så bliver du sendt til en anden URL adresse.
Hvis du ikke gør noget, så spørger hun om der er nogen. Dette sker via en timer funktion i ActionScript.

/per
Avatar billede ankersan Nybegynder
27. januar 2001 - 16:42 #2
Tak for din hurtige reaktion ;o)
Men det er ikke fordi jeg vil lave en magen til, det var bare for at vise noget hvor den interaktive idé var brugt (at man kan hive i hende)
Det samme vil jeg, men jeg vil lave en \"klode\" med links forskellige steder, som man så skal dreje kloden for at se og trykke på. Den skal ikke vippe tilbage når man slipper.

Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. januar 2001 - 17:38 #3
Velbekomme

Du kan lave din 3D klode i swift3D, så bliver den meget mere realistisk. Samtidig kan du importere den direkte i Flash som vektor grafik. Dette bevirker at flash filen ikke fylder meget, når den er færdig. Sammenlignet med at lave den i et traditionelt 3D værktøj, hvor billederne er i et pixel format.

swift3D kan du hente på www.swift3D.com

/per
Avatar billede azpect Nybegynder
14. marts 2001 - 09:11 #4
Du kan godt lave det i ægte 3D, prøv f.eks. at downloade Cycores Cult3D fra http://www.cult3d.com/ det sparker røv, og er pisselet at bruge.

Azpect
Avatar billede ankersan Nybegynder
31. maj 2001 - 09:15 #5
Jeg opgiver!!
Avatar billede wasted Nybegynder
31. maj 2001 - 19:43 #6
ankersan giv ikke op så let dog, jeg ville måske gerne kigge på det, du *sms*
Avatar billede ankersan Nybegynder
31. maj 2001 - 22:35 #7
De 225 point er stadig til salg ;o)

Skal jeg oprette spørgsmået igen, eller vil du bare kommentere her, og så få point hvis du kommer op med noget??

Rart at høre at der stadig er håb *S*

.A
Avatar billede wasted Nybegynder
02. juni 2001 - 13:45 #8
Lad mig kigge på det, her efter weekenden :o) du kan bare oprette et nyt spm, når den er godkendt :o)