Avatar billede bentsmider Nybegynder
08. februar 2004 - 18:52 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

abit ai7!?

Hej alle!

Jeg skal ha nyt bundkort, og har kigget lidt på ABIT AI7. Har ellers altid kørt med asus. Mit gamle board er et Asus a7v333 med 1900+ Athlon.

Jeg har en Pentium 4 2.8 Ghz liggende, hvem kan anbefale en køler?? så støjsvag som muligt!

ABIT AI7 er det som jeg skal have!??? :-)

Ps. nogen som kan forklare mig om DDR-ram skal installeres parvis? eller blevet lidt i tvivl....

På forhånd tak!

Lasse
Avatar billede bredker Nybegynder
08. februar 2004 - 18:58 #1
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=49644
og ddr ram behøver ikke være parvis
Avatar billede ird Praktikant
08. februar 2004 - 19:02 #2
Synes du skal købe Abit Max 3 :) Super super kort
Avatar billede ird Praktikant
08. februar 2004 - 19:04 #3
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2095

Indeholder et par nye teknologier som bl.a. OTES blæser som køler dine transitore. Nice hvis man clocker det :)
Dog har det ingen serial og paralle porte som et minus
Avatar billede ird Praktikant
08. februar 2004 - 19:05 #4
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACTR005&Fane=

Denne køler er skabt til det bundbræt *G* Den kan ligenøjagtig være der og yder super
Avatar billede hottadpole Nybegynder
08. februar 2004 - 19:06 #5
Asus P4C800 Dlx kunne også være et godt bud. Har bl. a. die hard bios hvilket de af os der har svedet en bios vil sætte pris på. Desuden mulighed for at bytte rundt på de tilsluttede harddisk via bios.
Avatar billede ird Praktikant
08. februar 2004 - 19:07 #6
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2435

Men selve AI7 er også et kanon kort uden tvivl.
Avatar billede ird Praktikant
08. februar 2004 - 19:09 #7
som hottadpole er inde på er http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39601 også kanon! Har selv lige opgraderet for 9000 og skulle vælge mellem Max 3 of Ausu, og valgte dog Asus
Avatar billede hottadpole Nybegynder
08. februar 2004 - 19:21 #8
==> ird. Du er dog et fremragende menneske. Endelig en der forstår mig. lol
Avatar billede bentsmider Nybegynder
08. februar 2004 - 21:23 #9
Men er det værd at betale det mere for at få MAX udgaven!? Jeg er ikke den store "overclocker" endnu! Lækker køler må man sige!! men jeg kan vel godt nøjes med en "Arctic-cooling Super Silent 4Pro TC" den er vel også lydløs eller hva ?
Avatar billede bredker Nybegynder
08. februar 2004 - 21:29 #10
ja den kan du sagtens klare dig med , og den er ret lydløs (12 db )
en tilsvarende der ikke er støjdempet larmer med ca 20 db
og så har den automatisk temperaturkontrol , hvilket også hjælper med at gøre den mere lydsvag
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 13:36 #11
Enig med bredker
Avatar billede bentsmider Nybegynder
09. februar 2004 - 15:32 #12
Men er det værd at betale det mere for at få MAX udgaven!?
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 15:36 #13
Alt er relativt :)
Helt sikkert ikke nødvendigt for at få en super kort, men det bundbræt indeholder nye teknologier som jeg omtaler, og det kommer man klart til at betale for.
Men hvis ikke du kan afse så mange penge er Asus kortet et oplagt valg :) Dog ikke meget billigere, men det har både serial og paralle porte som Max 3 ikke har
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 15:37 #14
Det var også et svar :)
Avatar billede bentsmider Nybegynder
09. februar 2004 - 17:17 #15
Tak for hjælpen! Køber overbevist ABIT AI7.
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 17:18 #16
Kanon kort tro mig :)

Tak for point.
Ha det godt
Avatar billede bentsmider Nybegynder
29. februar 2004 - 12:09 #17
Hej Ird+bredker

Nu har igennem edbpriser, oplevet flere som siger at abit ai7 har en blæser på bundkortet som larmer en del? er det meget? jeg har lydløs PSU+Grafikkort+CPU-køler..
Avatar billede ird Praktikant
29. februar 2004 - 12:19 #18
Mener du OTES? så nej
Avatar billede bentsmider Nybegynder
29. februar 2004 - 13:06 #19
ja, hvad er denne OTES?? de anbefaler folk til at købe abit ai7-G som ikke skulle larme ligeså meget som max versionerne..
Avatar billede ird Praktikant
29. februar 2004 - 13:08 #20
OTES er en blæser der køler dine transistore