Avatar billede fommy Nybegynder
08. februar 2004 - 18:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Programfejl igen og igen

Efter at have installeret SP4 på min Win2k box er der et par programmer der hele tiden "genererer en fejl og lukkes af windows".

ER det SP4 der er lidt buggy ?
Avatar billede andersenph Nybegynder
08. februar 2004 - 19:45 #1
Normalt ikke :O)

Du kan jo prøve at afinstallere SP4 via tilføj/fjern programmer og indstallere det påny...
Avatar billede fommy Nybegynder
08. februar 2004 - 20:14 #2
Jeg har efterhånden formateret og al den slags alt for mange gange.
Det skete bare aldrig under SP3, så derfor ville jeg høre om der var andre der havde oplevet at deres programmer lavede ballade og lukkede.
Avatar billede andersenph Nybegynder
08. februar 2004 - 21:01 #3
Hvor mange ram har du i din maskine?

Når du kører med win2k med SP4 er du oppe og bruge omkring 225 mb ram for at køre....

Hvis du kun har 256 er det måske lige i underkanten og kan få nogle programmer til at fejle...
Avatar billede fommy Nybegynder
08. februar 2004 - 21:04 #4
Det er ikke RAM der mangler.
Maskinen er en Abit DigiDice med en P4 3GHz og 1GB DDR
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 10:20 #5
hvilke programmer laver fejl. og ja det kan godt være sp4 som laver de fejl på din pc, jeg har mødt flere på eksperten som har probs. med den. Så jeg vil råde dig til at afinstallere den og bruge sp3 i stedet.
Avatar billede fommy Nybegynder
09. februar 2004 - 15:02 #6
Det er Soulseek og GAIM der på tilfældige tidspunkter bare flipper og lukker.
Jeg prøver med 3'eren igen, der kørte det i hvert fald fint :)
Avatar billede slasher Nybegynder
15. februar 2004 - 15:14 #7
Eftersom Soulseek og GAIM, er de to eneste programmer der labver fejl, hvad så med at reinstallere dem i stedet for afinstallation af SP4
Avatar billede fommy Nybegynder
15. februar 2004 - 16:50 #8
Har jeg prøvet... Det samme...
MEN... Løsningen ser ud til at være der nu !
De nuværende versioner af Soulseek og GAIM har det ikke så godt med dual processorer og HyperThreading.
Jeg har prøvet at gå i joblisten (ctrl+shift+esc) og højreklikke på slsk.exe og i instil forbindelse sætte den til cpu0.
Det ser ud til at have hjulpet. Det har i hvert fald ikke været gal siden. (Woohoo =)
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2004 - 19:09 #9
lægger lige et svar hvis du kunne bruge det jeg skrev
Avatar billede fommy Nybegynder
15. februar 2004 - 19:11 #10
Du får lige en kiks ;)