Avatar billede systemnissen Nybegynder
08. februar 2004 - 17:53 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Køb af wireless. HJÆLP!

Hejsa

Jeg står overfor at anskaffe trådløst netværk, men jeg synes det er svært at få et ordenligt overblik. Kan I mon hjælpe?

Jeg har:
1 stationær PC (P4 512mb ram osv)
1 bærbar PC (Dell P4, med indbygget wireless)
1 bærbar PC (Fujitsu uden wireless)

Disse maskiner er p.t. koblet "sammen" via en simpel hub. Jeg regner med at den stationære skal blive siddende i denne. De 2 bærbare vil jeg derimod gerne have over på wireless. Alle 3 maskiner kører i dag med software firewall. Dette vil jeg gerne have erstattet med en "hardware-firewall". Jeg kører i dag med en "Speedstream" ADSL box fra TDC. Denne bliver vel erstattet at den nye box??

Jeg har et par krav til udstyret:
1. Indbygget firewall
2. (Forholdsvis) nem opsætning af firewall, kryptering og routerfunktioner
3. Pris omkring 1000,-

Jeg har kigger lidt på D-Link DI-614+ (kunne det være et bud??)

Jeg håber meget I kan hjælpe. På forhånd tak!!

Mvh
Systemnissen
Avatar billede systemnissen Nybegynder
08. februar 2004 - 17:58 #1
Lige en tilføjelse:
Jeg bor i en ældre landejendom hvor access-point'et vil komme til at stå i stueetagen og skulle gerne kunne række op på 1. sal. Der er (så vidt vides) ikke nogen former for metal i etageadskillelsen, så det burde vel ikke være et problem??
Avatar billede freekyzone Nybegynder
08. februar 2004 - 18:57 #2
Jeg har selv D-Link PCMCIA Trådløst i min bærbar, som kobler sig på en trådløs backbone, og backbone sider i en D-Link switch.

Det virker upåklageligt.

D-Link har jeg aldrig haft problemer med.

Den angivet D-Link 614++ kunne jeg godt finde på at købe hvis jeg var i dit sted.
Avatar billede kenp Novice
08. februar 2004 - 20:12 #3
ja jeg vil også mene at dlink som du selv mener er et godt bud! men det med om den kan række til første salen, er meget svært at udtale sig om! men jeg vil da anbefale at nrå du køber det, pointer at du skal hjem og teste om det kan nå, og hvis det ikke kan så aflevere det retur!

Men dlink har den fordel at du kan skifte antennerne ud, med nogle bedre nogle! evt. også retningsbestemte antenner.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
08. februar 2004 - 20:33 #4
Mange trådløse kan klare nogle hundrede metre i lyftafstand. (se selv alle de dokumentar der har været om ubeskyttet netværk folk logger sig på i TV)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
08. februar 2004 - 20:33 #5
Så jeg er 99% sikker på den kan række
Avatar billede kenp Novice
08. februar 2004 - 20:42 #6
men der er mange ting som forstyrre det! trådløst arbejder ikke så godt op og ned, men bedst vandret! og der skal faktisk ikke meget til at stoppe det! en gang alukraft og en mobil telefon kan faktisk være nok!
Avatar billede systemnissen Nybegynder
08. februar 2004 - 22:10 #7
Tak for svarene.
Hvordan er D-Link mht. opsætning og konfiguration? Er der nogen som ved det?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
08. februar 2004 - 22:15 #8
Mit trådløse i min bærbar er ligetil.. xp klarede det hele :-)

men ved ikke med det andet.. Men D-Link kender jeg for nemme løsninger..
Avatar billede systemnissen Nybegynder
17. marts 2004 - 09:16 #9
Valget faldt på en 54mbit Linksys router, som virker perfekt. Den rækker med fulde 54mbit i hele huset, så det kan ikke være bedre. Tak for input allesammen.