Avatar billede michaelvandersen Nybegynder
08. februar 2004 - 16:35 Der er 32 kommentarer

Næsten ingen spil virker

Jeg har det problem at stort set ingen af dem spil jeg installere vil virke. Der kan bl.a. nævnes spil som NFS - Underground, Worms 3D, GTA - Vice City, samt nogle flere. Dog virker et spil som Call of Duty fint på den.

Det gennemgående problem ligger i at når man starter spillet, "klikker" skærmen lige et par gange, og så står man i windows igen.

Jeg har snart prøvet alt for at få det til at virke, dvs. jeg har testet RAM'ene med memtester, jeg har updatet driveren til mit grafikkort, med 53.04, og DirectX kører i 9.0b.
Og det jeg syntes er mest mærkligt er at min kammerat har en computer med nøjagtigt det samme bundkort, samme CPU og samme RAM, den eneste forskel er grafikkortet. Og jeg har så prøvet med at putte mit grafikkort i hans pc'er, og det virker fint.
Og til sidst har jeg prøvet at formattere Harddisken, og geninstallere windows, samt at opdatere BIOS'en

Min computer består af:
ECS K7S5A Bundkort
512 MB SDRam133
128 MB Asus FX5200 VIVO grafikkort
Windows XP

Og ja, jeg har installeret alle windowsXP updates.

Så hvis der er nogen der har et godt forslag til hvad der kan være  galt, så skriv endeligt!!!
Avatar billede ird Praktikant
08. februar 2004 - 16:40 #1
Har du prøvet at sætte opløsningen ned på skærmem?
Har heller ikke hørt meget godt om 5200 :)
Avatar billede ird Praktikant
08. februar 2004 - 16:48 #2
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/02/05/6669484

FX 5200 ligger lavest ligemeget hvor man kikker
Avatar billede hashkagen Nybegynder
08. februar 2004 - 16:49 #3
OBS! du bryder reglerne... du har to spørgsmål oppe om det samme, de to spørgsmåls point overskrider den max som du må give ( 200 )
Luke det ene spørgsmål :->
Avatar billede hashkagen Nybegynder
08. februar 2004 - 16:50 #4
glem det med point så forkert LOl
Avatar billede ird Praktikant
08. februar 2004 - 16:55 #5
hvad sker der her?
Avatar billede michaelvandersen Nybegynder
08. februar 2004 - 16:56 #6
Jeps, er blevet prøvet, både i windows, og på de spil hvor det kan lade sig gøre at rette på opløsningen før man starter spillet.
Avatar billede ird Praktikant
08. februar 2004 - 17:00 #7
har du fejl i enhedsorienterningen
Avatar billede michaelvandersen Nybegynder
08. februar 2004 - 17:10 #8
Ingen fejl i enhedsorienterningen, og derudover har jeg lige sat et andet grafikkort i, nemlig et FX5600 m/256MB Ram, men stadigvæk det samme problem!
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. februar 2004 - 17:17 #9
Står der ikke noget i Logbogen om hvorfor spillet stoppede?
Avatar billede michaelvandersen Nybegynder
08. februar 2004 - 17:27 #10
Nej der er ikke noget i Logbogen om hvorfor spillet stoppede. Har lige cleared diverse log'er, og derefter prøvede jeg at starte worms 3d, og den klikkede ud igen, men der var ikke ført noget som helst til logbogen.
Avatar billede ird Praktikant
08. februar 2004 - 17:38 #11
tror stadig det er grafikbaceret! Prøvet med andre drivers
Avatar billede michaelvandersen Nybegynder
08. februar 2004 - 18:02 #12
Det kan da ikke rigtig have noget at gøre med drivere til grafikkortet, da jeg kører med de nyeste nVidia drivere, og det er de samme drivere som er på den computer som er identisk med min egen. Derudover har jeg prøvet med 43.1 drivere, samt har jeg hentet den nyeste agp driver, stadigt uden held.
Avatar billede ird Praktikant
08. februar 2004 - 18:44 #13
At du har den nyeste driver er ikke ensbetydende med det er den bedste til dig!
Har du prøvet at køre en repair på systemet eller prøv SFC /scannow
Avatar billede impious Nybegynder
08. februar 2004 - 22:13 #14
Installer den nyeste driver og kun den nyeste driver...
Kender en der havde samme problem, og det løste sig ved slette den installerede driver (var bare blevet opdateret gang på gang)...
Så skulle det virke...
Avatar billede ulkj Praktikant
09. februar 2004 - 08:21 #15
Jeg har en svag ide om at det kunne værer dit ECS motherbords har haft samme fejl også på at K7S5A, hvor det viste sig at AGP-porten ikke fik strøm nok når den skulle bruge noget 3D, og Call of Duty  bruger ikke 3D.

Har du muglighed for at teste din anden hardværer i et andet motherbord kan det anbefales
Avatar billede michaelvandersen Nybegynder
10. februar 2004 - 15:59 #16
Det lyder meget sansynligt at AGP-porten ikke får strøm nok når den skal bruge noget 3D, da alt andet hardware duer i andre computere. Men hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede ird Praktikant
10. februar 2004 - 19:03 #17
hvordan gik det?
Avatar billede ird Praktikant
13. februar 2004 - 15:05 #18
du har to om samme emne!!

Mon ikke du skulle lukke det ene
Avatar billede ulkj Praktikant
13. februar 2004 - 15:26 #19
THjaaaa men kan købe et nyt motherbord det er min løsning!
Avatar billede saudoo Nybegynder
13. februar 2004 - 15:29 #20
det er i hvert fald ikke graffikkortets skyld.. For alle de spil som du viste, virker fint hos mig, og jeg har også et kort.

prøv at geninstallere driverne til dit bundkort, samt til dig graffikkort.

Jeg ved at NVidia for nyligt har smidt en driver ud. Så prøv det først.
Avatar billede zdk Nybegynder
13. februar 2004 - 15:30 #21
Har du installeret en driver til dit bundkort?
Avatar billede saudoo Nybegynder
13. februar 2004 - 15:31 #22
eller .. ikke bundkortet.. men dit chipset, den driver som ligger på motherboard cd'en
Avatar billede saudoo Nybegynder
13. februar 2004 - 15:33 #23
grr.. zdk.. fusker.. :D
Avatar billede ird Praktikant
13. februar 2004 - 15:41 #24
Svar: ulkj

lidt latterlig point forsøg!
Avatar billede ulkj Praktikant
13. februar 2004 - 15:46 #25
ird hvad jeg da ikke jeg svarede jo bare på hans spørgsmål mht hvad man gjorde ved problemet hvis agp porten ikke fik strøm nok...

Du ville måske anbefale ham at finde en loddekolbe frem og købe nogle nye Cyristerer ?????
Avatar billede ird Praktikant
13. februar 2004 - 15:47 #26
Nej men at smide et svar" køb en ny bundkort" er da lidt billigt er det ikke?
Hvorfor ikke forsøge at indkræse problemet, istedetfor bare at invistere i ny hardware!
Avatar billede ulkj Praktikant
13. februar 2004 - 15:48 #27
Gutten har jo testet hardwaren på anden motherbord ikke. drivere og reinstall er prøvet hvad er der at inkredse ????
Avatar billede ird Praktikant
13. februar 2004 - 15:52 #28
Jeg har hjulpet denne bruger i tråden magen til og ønsker ikke at yde mere hjælp her!
Avatar billede zenit Nybegynder
07. april 2004 - 15:44 #29
Jeg har fandeme samme problem med GeForce2 kort og et GeForceFX kort.. Fuck det er bare noget lort sådan noget her!
Avatar billede saudoo Nybegynder
12. april 2004 - 12:21 #30
Hm, har du prøvet at installere nyeste drivere, både til graffikkort og til BIOS. :D det hjalp da ved mig. ;-)
Avatar billede saudoo Nybegynder
12. april 2004 - 12:23 #31
Ey forresten, så skal man jo sætte sin tid, som engelsk før NFS Underground virker. :|
Avatar billede saudoo Nybegynder
12. april 2004 - 12:24 #32
Hm, har du prøvet at installere nyeste drivere, både til graffikkort og til BIOS. :D det hjalp da ved mig. ;-)
+
og chipssæt