Avatar billede michaelvandersen Nybegynder
08. februar 2004 - 16:25 Der er 9 kommentarer

Næsten ingen spil virker

Jeg har det problem at stort set ingen af dem spil jeg installere vil virke. Der kan bl.a. nævnes spil som NFS - Underground, Worms 3D, GTA - Vice City, samt nogle flere. Dog virker et spil som Call of Duty fint på den.

Det gennemgående problem ligger i at når man starter spillet, "klikker" skærmen lige et par gange, og så står man i windows igen.

Jeg har snart prøvet alt for at få det til at virke, dvs. jeg har testet RAM'ene med memtester, jeg har updatet driveren til mit grafikkort, med 53.04, og DirectX kører i 9.0b.
Og det jeg syntes er mest mærkligt er at min kammerat har en computer med nøjagtigt det samme bundkort, samme CPU og samme RAM, den eneste forskel er grafikkortet. Og jeg har så prøvet med at putte mit grafikkort i hans pc'er, og det virker fint.
Og til sidst har jeg prøvet at formattere Harddisken, og geninstallere windows, samt at opdatere BIOS'en

Min computer består af:
ECS K7S5A Bundkort
512 MB SDRam133
128 MB Asus FX5200 VIVO grafikkort

Så hvis der er nogen der har et godt forslag til hvad der kan være  galt, så skriv endeligt!!!
Avatar billede michaelvandersen Nybegynder
08. februar 2004 - 17:17 #1
lukke
Avatar billede lunden Nybegynder
08. februar 2004 - 21:35 #2
kører du XP??
Avatar billede michaelvandersen Nybegynder
08. februar 2004 - 21:44 #3
Jeps
Avatar billede Rune Sommer Mester
08. februar 2004 - 22:47 #4
Har haft samme problem selv tidligere.
Jeg fandt ud af DENGANG at det var min driver der gjorde et eller andet dumt ved mit grafikkort og derfor ikke virkede.
Jeg gik derfor tilbage til en driver der var en lille smule ældre og så kom det til at virke fint.
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. februar 2004 - 14:33 #5
Er der sket noget nyt i sagen ? ER problemet fundet og løst ??
Avatar billede michaelvandersen Nybegynder
13. februar 2004 - 15:02 #6
Har fundet ud af at det er mit ECS K7S5A Bundkort der giver for lidt strøm til AGP-porten. Ved bare ikke lige hvordan det kan ændres, da det ikke er muligt i BIOS.
Avatar billede ird Praktikant
13. februar 2004 - 15:05 #7
http://www.eksperten.dk/spm/462590

luk lige det ene opretter!!
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. februar 2004 - 15:18 #8
Underligt at have 2 tråde med samme emne.
Avatar billede conzales Nybegynder
13. februar 2004 - 17:08 #9
Driveren til grafikkort ver. 53.04 er beregnet til Win95/98, du skal have fat i ver. 53.03