Avatar billede stulle Nybegynder
27. januar 2001 - 14:15 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

ændring af tastatur

Hej!

Lige et spm. vedr. ændring af engelsk tastatur på en bærbar computer.
Er det muligt at tilføje bogstaverne æ, ø og å på et sådant engelsk tastatur? Og er det en stor proces, eller blot et spm. om at ændre opsætningen på en eller anden måde?
Det er relevant fordi jeg har fået tilbudt at købe en bærbar sony pc, men jeg kan ikke undvære æ, ø og å på tastaturet.
Er det muligt eventuelt at skifte knapperne ud på den bærbare? Hvor køber man sådanne?

På forhånd tak for de svar jeg håber på at få!

MVH.
Avatar billede moa Nybegynder
27. januar 2001 - 14:19 #1
Altså du kan uden problemer anvende et andet tastatur-layout i såvel Windows som Linux end det engelske, så på \"software\"-fronten er der ingen problemer.

Mht. til udskiftningen af knapper?? - Det ved jeg simpelthen ikke!
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2001 - 14:20 #2
Man kan i hvert fald ændre sit danske tastatur til et engelsk, så mon ikke det kan gå den anden vej?

Det er ikke noget problem rent software-mæssigt at skifte tastatur-layout i Windows.

Men hvor du lige finder 3 knapper....
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2001 - 14:20 #3
2 sind, 1 tanke..hehe..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. januar 2001 - 14:24 #4
En tastaturknapfarvet modelflymaling, og derefter en tastaturknapfontfarvet ditto... ;)

NanoQ
Avatar billede chrnb Nybegynder
28. januar 2001 - 02:18 #5
jeg mener man kan kobe nogle klistermaerker, til at saette paa tastaturet

prov en sogning paa google paa: keyboard stickers
http://www.google.com/search?q=keyboard+stickers&sourceid=opera&num=0

som du kan se har jeg lidt samme behov -har skiftet tastaturlayout til dvorak...
saa hvis du finder en dansk impotoer maa du gerne maile til mig paa chrnb@worldonline.dk