Avatar billede nobody_988 Nybegynder
07. februar 2004 - 23:38 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

ingen skærmbillede ved start.

Jeg har samlet en computer her i weekenden men hvergang jeg starter den så kommer der ingen skærm billede på men alt det starter. jeg har prøvet at skifte ram og grafikkort ud med noget andet men det skete der ikke noget ved. er der nogle der kender noget til det problem?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
07. februar 2004 - 23:42 #1
Hej nobody, har du prøve at skifte dit skærmkort ud?? prøv detfor det skulde gerne hjælpe og da det er få oplysninger du kommer med er det lidt svært at svare på e andet råd.

Venlig hilsen
Pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
07. februar 2004 - 23:44 #2
Sry´´ det var mig der ikke læste hele din beskrivelse hvis det ikke hjælper at skifte skærmkortetud så skriv og jeg kan så forkalrer i rækkefølge hvad de så skal gøre.. jeg har nemlig næsten haft samme problem
Pillpopper
Avatar billede nobody_988 Nybegynder
08. februar 2004 - 00:10 #3
Jeg har prøvet at skrifte det ud men det har ikke hjulpet spor. jeg kan høre at harddisk og blæsere og alt starter men der kommer ikke det mindste blink på skærmen.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 00:27 #4
ok så er jeg med´´ prøv at gøre følgende (jeg havde netop nøjargtig samme problem da jeg samlede en pc - der kunne jeg osse høre HD'en og blæseren kører/kørte og min skærm var osse tom/sort), og det løste problemet..  Gør sådan i rækkefølgen:  Du kan prøve T Fjern strømmen fra harddiske, cdrom, og floppy. Tag alle kort ud undtagen grafikkortet, nøjes med et rammodul.

Tag kablerne til diske af bundkortet.

prøv så om du kan få den til at starte op.
Det hjalp for mig men HUSK at du skal aflades først, ellers kan du skade din pc det kan du gøre ved feks. lige at rører ved ratiatoren ellers så brug de hvide hansker som man bruger til at lave pc'er med så de ikke får statisk eleksitretet

Venlig hilsen
Pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 00:29 #5
lige en tilføjelse jeg glemte´´Hvis der kommer liv i skærmen, monter så 1 ting ad gangen, tjek hver gang om den starter op, hvis den ikke gør det, er det den sidste du koblede på der er fejl i.

Pillpopper

Ps.- God fornøjelse jeg håber det løser deres problem ellers så må du lige skrive igen..!
Avatar billede nobody_988 Nybegynder
08. februar 2004 - 00:31 #6
jeg har kun tilsluttet bundkort, grafikkort, ram og harddisk.. så det er ikke det ville jeg lige kan pille fra.
Avatar billede nobody_988 Nybegynder
08. februar 2004 - 00:36 #7
nu har jeg lige haft alt pillet fra som du sagde men det hjalp ikke den vil stadig ikke vise noget billede. det skal lige siges at jeg først troede det var skærmen men så prøvede jeg en anden en og den var også bare sort.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 00:43 #8
har du allerede på kun 10 min. skildt alt det ad jeg sagde og følge vejledningen (for det kan ikke lade sig gøre så hurtigt) HUSK at du skal prøve at starte den op hvergang du har sat bare en ting i den??
Jeg er hurtigt til det men på 10 minuter kan jeg godt nok ikke klarer den med alle de genstartninger jeg skal for at tjekke hver kort og hvad det er der skal tjekkes..
Pillpopper

Ps.- det kan da ikke passe at du allerede har gjort det eller hvad??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 00:46 #9
læs det jeg skrev lge over dit svar det er det her som jeg tilføjede (jeg mener at 10 min. er for hurtigt derfor kan jeg ikke forstå at du allerede er færdig:

ok så er jeg med´´ prøv at gøre følgende (jeg havde netop nøjargtig samme problem da jeg samlede en pc - der kunne jeg osse høre HD'en og blæseren kører/kørte og min skærm var osse tom/sort), og det løste problemet..  Gør sådan i rækkefølgen:  Du kan prøve T Fjern strømmen fra harddiske, cdrom, og floppy. Tag alle kort ud undtagen grafikkortet, nøjes med et rammodul.

Tag kablerne til diske af bundkortet.

prøv så om du kan få den til at starte op.
Det hjalp for mig men HUSK at du skal aflades først, ellers kan du skade din pc det kan du gøre ved feks. lige at rører ved ratiatoren ellers så brug de hvide hansker som man bruger til at lave pc'er med så de ikke får statisk eleksitretet

Venlig hilsen
Pillpopper

lige en tilføjelse jeg glemte´´Hvis der kommer liv i skærmen, monter så 1 ting ad gangen, tjek hver gang om den starter op, hvis den ikke gør det, er det den sidste du koblede på der er fejl i.

Pillpopper

Ps.- God fornøjelse jeg håber det løser deres problem ellers så må du lige skrive igen..!

Det her så du ikke jeg skrev ´´ vel?? eller hvad??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 00:48 #10
nobody foresten hvis du har en RAM-blok ekstra så prøv osse at skifte den ud for det kan osse skydes problemet.
Avatar billede nobody_988 Nybegynder
08. februar 2004 - 00:58 #11
Jeg har overvejet om det måske kan skyldes bundkortet?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 01:01 #12
Nej det kan det ike være da den jo somsagt kører CD-rom og blæseren...  Har du et ekstra RAM-blok for så prøv at bytte den ud!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 01:02 #13
har du fortaget ALT det i dennne række følge jeg beskrev?? og his du har hvad gjorde den til sist da du satte den sidste ting/haraware ind i pc'en??
Avatar billede nobody_988 Nybegynder
08. februar 2004 - 01:15 #14
Jeg prøvede at gøre som du sagde men den vidste ikke et blink på noget tidpunkt derfor troede jeg det kunne være bundkortet.

jeg har haft prøvet at have andre ram i men det var ikke det der var galt.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 01:16 #15
tjek lige det her osse for en sikkerheds skyld for så har vi snart været igennem det hele:::  Lyser kontrollampen grøn på skærmen. ?

1) Du er ikke kommet til at bøje et ben i skærm stikket , da du tilsluttede den.

2) Siger computeren bib lyde når du starter op.

3)Har du prøvet at skifte skærmkort, og det var i vel ikke onboard eller hvar det??

4)["Onboard", er når grafikkortet sidder indbygget i bundkortet, altså kan det ikke fjernes. de andre sidder i et slot på bundkortet]...

5) Se om ventilatorene kører, den bagpå strømforsyningen og den inden i på processoren.

6)Den skal bruge ram for overhovedet at kunne starte, hvis de er i stykker starter den ikke.

kan du ikke lige beskrive hvad der sker når du har forsøgt de ting jg har beskrevet for at jeg bedre kan sætte mig ind i det da jeg jo ikke lge har den forand mig .
Pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 01:19 #16
så tror jeg der er ventilatoren der kører bag på strømforsyningen den er gal med hvis de alså IKKE kører, tjek om ventilatoren kører det er den bag på strømforsyningen og osse den inde i processoren..
Avatar billede nobody_988 Nybegynder
08. februar 2004 - 01:20 #17
jeg har ikke bøjet et stik i skærmkablet
den siger ikke en bib lyd nu du siger det.
jeg har haft 3 forskellige skærmkort i 1 Geforce FX 5200 (AGP) RIVA TNT2 (AGP) RIVA TNT (PCI)
jeg ved at de ram jeg testede med ikke fejler noget da de lige nu køre i min server igen uden problemer.
Avatar billede nobody_988 Nybegynder
08. februar 2004 - 01:22 #18
forresten begge ventilatore køre
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 01:22 #19
har du en sever siger du, har du da en stor website siden du har en server..
Avatar billede nobody_988 Nybegynder
08. februar 2004 - 01:24 #20
nej det er mest til at have filer på og til at spille over.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 01:25 #21
ok til  begge to ´´ så er det ikke det der kan være i vejn´´ nu skal jeg lige tænke mig om for nu har vi snart været igennem det hele og det er ALT for dyrt at aflevere den til en forhandler..giv mig lige noget tænke tid for sådan som du beskriver det så kan jeg kun sige at den er helt gal,, du har vel aldrig overclocket den ??elller har den været det før??
Avatar billede nobody_988 Nybegynder
08. februar 2004 - 01:26 #22
den er blevet samlet fredag efter middag og har ikke vidst et eneste billede.. så den har aldrig været over clocket. =)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 01:27 #23
hvis du har messenger (msn)er du velkommen til at tilføje mig på min liste da det er en del nemmere og så kan vi/jeg altid lægge svarene ud på E så de andre ikke brokker sig som de er rimlig gode til hvs man bare laver enn fejl..
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 01:28 #24
Okay til overclocket,, jeg tænker lige hvad der kan være galt for det er ikke dit motherbord det kun jeg simplhen ikke forsille mig
kan du se min mail adresse??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. februar 2004 - 01:29 #25
vi skal nok få fundet fejlen bare rolig :-)
Avatar billede nobody_988 Nybegynder
08. februar 2004 - 01:29 #26
Jeg har msn men jeg kan da ikke se din mail her.. min er nobody_988@hotmail.com så kan du tilføje mig
Avatar billede nobody_988 Nybegynder
11. februar 2004 - 16:16 #27
spørgsmål lukket