Avatar billede scriptmanden Nybegynder
07. februar 2004 - 23:30 Der er 3 kommentarer

Logon script

God dav. hvordan laver jeg et script så nå jeg logger på laver den auto et drev. og tager time server fra denne server?
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2004 - 16:00 #1
Du laver en bat fil. Denne placere du i \\navnetpådinserver\netlogon

I bat filen indtaster du:
net use m: \\navnetpåserveren\navnetpåmappen
Tiden er der ingen grund til at synkronisere det sker automatisk.

Herefter dobbeltklikker du på en af dine brugere i Active Directory, klikker på fanen profile og under loginscript indtaster du navnet på din bat fil du tidligere kopierede over i netlogon mappen.

Hvis din bat fil hedder loginscript.bat, skal du i feltet indtaste loginscript
Med andre ord undlad .bat
Avatar billede scriptmanden Nybegynder
10. februar 2004 - 22:39 #2
Ja skal bare bruge net time commandoen. havd er den
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
18. april 2005 - 22:31 #3
net time /setsntp:ntp.inet.tele.dk