Avatar billede darkbreach Nybegynder
07. februar 2004 - 22:01 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Design kritik

Jeg er for nyligt blevet færdig med min personlige hjemmeside og ville egentligt gerne lige høre hvad folk synes :-)

Alle former for ris/ros eller forslag til forbedringer er velkomne...

http://www.darkbreach.dk
Avatar billede fbhzone Nybegynder
07. februar 2004 - 22:59 #1
Jeg synes siden bliver kedelig at kigge på, og menuen er lidt let sluppet, der måtte gerne have været gjort lidt mere ud af det.
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
08. februar 2004 - 09:58 #2
synes også godt du kunne havde gjordt mere ud af menu´en
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. februar 2004 - 10:06 #3
(1) Jeg synes at din side er lidt skæg - her tænker jeg på f.eks. baggrunden der ikke er ens og der bryder med opdelingen på selve indholdsdelen. De horisontale/vertikale streger du bruger som deling synes jeg også der giver en rigtig god effekt.

(2) Siden er dejlig enkel og overskuelig, og man kan let danne sig et overblik.

(3) En fin lille intro du giver til den nye bruger. På mange sider fylder nyhederne formeget efter min mening, hvilket IKKE er gældende her, så det synes jeg du har formået godt. Også at man kan klikke for at se alle nyheder.

(4) I bunden har du skrevet "Optimized for IE 6.0" - det er en lille detalje, men jeg synes det er noget pjat at skrive, og synes du bare skal fjerne det. Hvis jeg kommer ind på din side og ikke bruger IE6.0 skifter jeg jo ikke over bare fordi der står det. Og man kan håbe på at siden også kan vises i den browser jeg bruger.

(5) Forstår slet ikke hvorfor I har noget imod menuen. Jeg synes den er dejlig enkel og let at bruge, og den passer godt ind til det resterende design.
Avatar billede fcs Novice
08. februar 2004 - 10:07 #4
Umiddelbart synes jeg ikke at top-grafikken passer ind rent farvemæssigt med resten af designet. Derudover synes jeg at menuen er for kedelig - ny skrifttype og evt. en maouse-over effekt kunne være på sin plads her. Måske er de nsvær at finde fordi den er sat i højre side - langt de fleste brugere forventer at finde den i venstre side.

Derudover synes jeg at din baggrund (grå med den hvide stribe i toppen) absolut ikke er et godt valg, da den bringer yderligere farveforvirring ind i billedet. En farve og gerne en der passer sammen med de øvrige farver.

Vemstre side af dit "hovedvindue" synes jeg er rigtig vellykket. Pænt lavet med nyhederne og en rigtig lækker efffekt med de lodrette striber af prikker der ændrer farve nedefter. Klart det bedste "område" på din side. Selve hoveddelen (der hvor der står"Welcome to my....") er ok. Dog ville jeg vælge en skrifttyp der er lidt anderledes og en andne størrelse - den kolliderer lidt med størrelsen der er valgt under nyheder.

Det var hvad jeg lige havde. Min mening er altså kort sagt: Tag udgangspunkt i det område du har nyheder i (også lækker baggrund) og byg resten af siden ud fra det - så tror jeg at det bliver en rigtig lækker side.

Sig til hvis du gerne vil have uddybet mine kommentarer.

Hygge og god vind med projektet.

FCS
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. februar 2004 - 10:07 #5
(6) Godt at du har lavet et så farvestrålende banner, da siden ellers let kunne virke lidt død. Den er med til at skabe til lys og liv på siden.
Avatar billede darkbreach Nybegynder
08. februar 2004 - 16:33 #6
Tak for hjælpen...

Jeg har givet points til jakobclausen og fcs...

Hvad angår den "kedelige" menu, så tror jeg nu at jeg beholder den, men takker for meningstilkendegivelsen ;-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. februar 2004 - 16:34 #7
Takker for point!
Avatar billede fcs Novice
08. februar 2004 - 17:06 #8
Takker for point - håber at du kan bruge det i sidens videre udvikling
Avatar billede Kengun Praktikant
10. februar 2004 - 07:59 #9
Hvorfor afviser du fbhzone sit svar? Var ikke hans konstruktive "ris" velkommen?