Avatar billede petertorp Nybegynder
07. februar 2004 - 18:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde mine kode-moduler (Visual Basic fejl)

Når jeg åbner et bestemt projekt i Access og vil lave en ny formular eller et nyt modul, kommer fejlen: "Visual Basic for Applications-projektet i databasen er beskadiget"

Jeg har fjernet og geninstalleret office. Office = MS Office DK XP.

Problemet er at jeg har udviklet et par dage på netop dette projekt og nu kan jeg ikke se hverken formularer eller moduler. Projektet har været gemt og geninslæst masser af gange, så det må være der somewhere.

Jeg vil være tilfreds hvis I bare kan hjælpe mig med at "trække" min kode og mine formularer ud af den beskadigede database.

På forhånd tak

Peter Torp
Avatar billede mugs Novice
07. februar 2004 - 20:01 #1
Prøv at åbne et ny tom database om importer alle objekter til denne nye.
Avatar billede hekla Nybegynder
07. februar 2004 - 20:13 #2
Start evt med at lave Komprimer og reparer database (Funktioner/Databasefunktioner/komprimer og reparer database)
Avatar billede petertorp Nybegynder
07. februar 2004 - 20:29 #3
Når jeg i den tomme db vælger sammenkæd og vælger min beskadigede db og trykker på "sammenkæd" kommer samme fejl: "Visual Basic for Applications-projektet i databasen er beskadiget"

Hvis jeg går ind i den beskadigede db og vælger komprimer og reparer kommer samme fejl.

Ja - jeg synes det er rimelig sort. Men tak for forsøget!
Avatar billede mugs Novice
07. februar 2004 - 20:37 #4
Du skal ikke samenkæde, men importere.
Avatar billede petertorp Nybegynder
07. februar 2004 - 21:28 #5
ja, sorry! Jeg skrev sammenkæd, men mente faktisk importere. Fejlen kommer forøvrigt også hvis jeg sammenkæder.
Avatar billede mugs Novice
07. februar 2004 - 21:37 #6
Jeg er fuldstændig blank. Beklager.
Avatar billede hekla Nybegynder
07. februar 2004 - 22:46 #7
Det er ikke sikkert, at det hjælper, men prøv at åbne Access med decompile og åbn derefter db'en:

c:\Minsti\msaccess.exe /decompile
Åbn Db'en i access
Avatar billede hekla Nybegynder
07. februar 2004 - 22:50 #8
Du kan evt sende den, så jeg kan gøre et forsøg: NOSPAMhekla@dadlnet.dkNOSPAM
Avatar billede mugs Novice
07. februar 2004 - 22:54 #9
hekla: Er du venlig at se på dette link:

http://www.eksperten.dk/spm/458331
Avatar billede hekla Nybegynder
07. februar 2004 - 23:04 #10
mugs: Ja selvfølgelig, selvom du jo egentlig selv fandt svaret i et andet spm
Avatar billede mugs Novice
07. februar 2004 - 23:11 #11
Det er korrekt hekla. Mit spørgsmål blev oprettet inden dit link, og mit eneste alternativ var, at gå igennem en hulens masse spørgsmål. Men så kom dit link og sparede mig for en masse dødsygt arbejde.
Avatar billede fynbohans Nybegynder
08. februar 2004 - 00:18 #12
Har oplevet noget lignende (med Accces2000) og opdagede at hvis man omdøber
mdb-filen, ændres navnet på VBA-modulet ikke!
Kan ses under Debug/Compile Basenavn, hvor Basenavn er det oprindelige navn.
Normalt har det ingen betydning, men det kan måske i sjældne tilfælde gå galt,
så Accces ikke kan finde VBA-modulet.
Hvis det er sådan i dit tilfælde, kan du jo forsøge med det oprindelige navn
for mdb-filen.
Avatar billede petertorp Nybegynder
08. februar 2004 - 13:19 #13
Fynbohans: jeg kan ikke engang komme ind i Visual Basic. Hvis jeg klikker på nyt modul kommer den famøse fejl. Og det samme sker hvis jeg vil lave en ny formular: fejlen kommer 2 gange, men bagefter får jeg godtnok lov til at se den nye formular i designvisning. Hvis jeg så klikker på VB-ikonet får jeg en ny fejl: "MS Access kan ikke finde DLL-biblioteket Vbe6 til Visual Basic for Applications"
Avatar billede petertorp Nybegynder
08. februar 2004 - 13:22 #14
hekla: tak for tilbudet! Men jeg kan desværre ikke sende noget ud af huset (Firmapolitik).
Jeg får forøvrigt også fejlen hvis jeg åbner med decompile.
Avatar billede petertorp Nybegynder
08. februar 2004 - 13:25 #15
Til alle: Mange tak for jeres forsøg på at rede min røv. Men desværre har jeg en deadline, så jeg satte mig ned i aftes/nat og udviklede det tabte igen. Så selvom jeg selvfølgelig gerne ville finde ud af hvorfor faen fejlen opstår, så er mit umiddelbare problem nu løst.
Avatar billede petertorp Nybegynder
08. februar 2004 - 13:26 #16
lukker og slukker
Avatar billede petertorp Nybegynder
08. februar 2004 - 13:27 #17
...