Avatar billede hmi Nybegynder
07. februar 2004 - 18:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan man installere winXP over lan?

Haj!

Jeg har et meget stort problem. Mit cd-rom drev er gået i stykker på min bærbar, og der er ikke noget windows på. Da cd-rom drevet blev ødelagt under installationen.

Så vil jeg bare lige høre om man kan installere windows xp over Lan. I bios kan man jo sætte den til at boote fra netværk. Nogen der ved om det kan lade sig gøre, og i så fald  hvordan ??

på forhånd tak.
Avatar billede steenla Nybegynder
08. februar 2004 - 21:34 #1
f.eks. opret en netværksdrev til et drev på en anden maskine der virker.
kopier så cd'en over på din bærbare harddisk og installer herfra.
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
10. februar 2004 - 08:11 #2
har du diskettedrev i maskinen, så kan du boote den via en diskette med netværksdrivere, og den vej få den til at connecte til evt en anden maskine eller en server hvor du har installationsfilerne liggende.
ex.

net use f: \\servernavn\share
f:
winnt.exe (+ evt. switches)

se evt. mere på http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/windowsserver2003/proddocs/deployguide/acicb_ui_xlxo.asp