Avatar billede mullefresh Nybegynder
07. februar 2004 - 17:19 Der er 5 kommentarer

Lave sin egen DVD?

Sidder her med en masse videoklip, optaget til forskellige drukaftener/netparties m.m., som jeg godt kunne tænke mig at brænde på en DVD. MEN... det skal ikke være i hverken mpg, eller divx format eller noget, men som en reel DVD. Mit spørgsmål er nu... findes der nogle programmer, hvor man SELV har mulighed for at lave "dvd-filer" (vob og hvad de nu ellers hedder) og lave menuer dertil osv.???

Eller findes de bare ikke?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. februar 2004 - 17:26 #1
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2004 - 00:20 #2
Hvad er formatet du skal have lavet om til vob. ?
Avatar billede mullefresh Nybegynder
08. februar 2004 - 01:15 #3
Jamen, det er en række af forskellige formater... avi, mpg, osv. osv... men vil også gerne kunne lave menuer med baggrundbilleder, og lyde... kan det lade sig gøre?
Avatar billede henninga Novice
08. februar 2004 - 02:29 #4
Hvis du skal lave en "reel" DVD skal alle dine videoer først laves til MPEG-2, som er det format der anvendes til DVD.
Derefter skal du have dem ind i et DVD-authoring program som laver menuer og som giver dig de færdige vob, ifo og bup filer til DVD'en (eller brænder dem direkte på skiven).
Du kan læse en guide her:  http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

HenningA
Avatar billede blueon Nybegynder
10. februar 2004 - 00:06 #5
jo jeg tror at et program som Ulead DVD MovieFactory 3  kan det du gerne vil
på link ned under kan du ser hva man kan man det

http://www.jonesgroup.net/dvdmfthreetutorials.htm

eller er der hjælpe at hente på den webside hvor der find andre prog og hjælpe

http://www.dvdrhelp.com/