Avatar billede zdk Nybegynder
07. februar 2004 - 16:47 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Bootsektor Virus

Håber på at nogen kunne fortælle mig hvordan jeg kan få fjernet en virus fra bootsektor.
Når jeg opretter et c drev med fdisk siger den UNKNOWN system
den kan ikke finde ud af at oprette FAT32... Fdisk har da fortalt mig at der er Bootsektor virus... Kan heller ikke formatere.. Nogen som kan hjælpe ???
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
07. februar 2004 - 16:50 #1
Uha.... Alvorlig sag.... Har ingen idé om det, men lytter lige med....
Avatar billede arlet Juniormester
07. februar 2004 - 21:09 #2
pil batteriet ud i 15 minutter, så er biossen renset, se om det ikke løser dit problem
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. februar 2004 - 21:12 #3
Hvilket styrrsytem kørte du med inden du prøvede at køre Fdisk
MC
Avatar billede strych9 Praktikant
07. februar 2004 - 22:33 #4
fdisk /mbr  fjerner indholdet af din master boot record. Check evt også om du har boot sektor virus detection slået til i bios. I så fald kan bios godt finde på at nægte dig adgang til at skrive i mbr og det kan være problemet for dig.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. februar 2004 - 02:13 #5
Prøv om ikke du med Killdisk kan "slå alt ihjel" på disken
http://www.killdisk.com/
Avatar billede zdk Nybegynder
09. februar 2004 - 16:42 #6
Desværre drenge, har nu prøvet det hele, og ikke en eneste ting har virket :(
Den siger stadig "Bootsector Write: Virus- continue y/n" når jeg har prøvet at oprette et drev og slettet det igen, og den bliver ved med at sige unknown fil system...
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2004 - 21:04 #7
Da det er FAT32 du prøver at oprette kan det måske hjælpe at overskrive MasteBootRecord med kommandoen fdisk /mbr
Avatar billede fromsej Praktikant
10. februar 2004 - 18:32 #8
Navn på disken, så må den lowlevelformateres, men jeg tror Strych9 har helt ret i at virusprotect er slået til i BIOS.
Avatar billede zdk Nybegynder
13. februar 2004 - 13:47 #9
Jeg har prøvet med og uden virus rpotect i bios setup.
har også prøvet at fdisk /mbr!
fromsej-> hvordan foretager jeg mig sådan en formatering ?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. februar 2004 - 13:50 #10
zdk: Han bad om navn og model af din hdd.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. februar 2004 - 13:51 #11
Så skal vi have navnet på disken, for at finde et tool.
Har du prøvet killdisk?
Avatar billede zdk Nybegynder
13. februar 2004 - 15:10 #12
Ja når kill disk er færdig kan jeg formatere en enkelt gang, og så blokker den igen,
jeg har prøvet med en 200 GB Maxtor +9 SATA / 80 GB Western Digital / 20 GB Siemens
Avatar billede zdk Nybegynder
15. februar 2004 - 11:13 #13
Altså jeg kan godt formatere efter killdisk(kunne jeg ikke inden) men mit c drev står som et MS-Ramdrive, og hvergang jeg går ind i fdisk for at oprette en partion, siger den at det er et UNKNOWN fil system!
Avatar billede halifax Nybegynder
15. februar 2004 - 14:07 #14
Da du skal have formateret til FAT32 ligger det i dine bemærkninger, at du booter op på en Win98 bootdiskette. Right??

Den opretter et Ramdrive (et virtuelt drev i RAM) hvor forskellige MS værktøjer ligger.
Normalt tildeles Ramdrevet bogstav D, da det får næste bogstav efter drev C.

Du oplyser at dit C-drev er Ramdrevet!! - Det er mystisk, og det tyder på, at din harddisk under boot IKKE detectes, fordi Ramdrevet tildeles C, og ikke D som ville være det normale.

Derfor: Genkendes den tilsluttede harddisk som Master på den Primære IDE-kanal under boot??

Du kan se det på skærmen under boot. Du kan evt. "Pause" skærmbilledet ved at trykke på tasten Pause for bedre at kunne nå at se det.

Genkendes den tilsluttede harddisk ikke, skal du i BIOS udføre "Autodetect IDE-devices" eller noget i den stil. Det kan hedde noget andet i din BIOS, men det skulle være til at finde.
Naturligvis skal disken være jumpet som Master og være tilsluttet den Primære IDE-kanal og fladkablet skal være et 80-pins (hvis altså ikke det er en SATA disk vi taler om).
Avatar billede fromsej Praktikant
15. februar 2004 - 19:11 #15
Her er en vejledning til Fdisk, prøv at følge den.
http://www.eksperten.dk/artikler/122
Avatar billede zdk Nybegynder
17. februar 2004 - 00:18 #16
JEg vil virkelig sige mange tak for hjælpen gutter, jeg har fået XP installeret og har fået anti virus så den køre perfekt nu :)
Men jeg ved ikke helt, hvem vil så have point???
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 00:25 #17
Hvordan fik du løst det, og med hvis´ hjælp?
Avatar billede zdk Nybegynder
17. februar 2004 - 17:43 #18
Ja det var ikke nogen, men jeg er glad for at i prøvede...
Jeg prøvede bare ast installere xp, og så kan det jo være ligemeget med FAT32
Og nu køre den perfekt :P
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 18:24 #19
For min skyld må du gerne tage dine point selv, men vent lige til de andre har kommenteret det.*S*
Avatar billede halifax Nybegynder
17. februar 2004 - 22:06 #20
Tjaa...  Fint nok at XP kører perfekt nu.

Med udgangen på sagen forekommer pudsig i forhold til et spm. om Boot sektor virus og ikke mulig at formateret til FAT32 (som kan være ligemeget med XP) Det var vist hvad indlæg med hjælp mest gik på.
Tror du, at du reelt havde bootsektor virus, og hvad fjernede den så?

Gå heller ikke så meget op i point - men i løsninger.  :)
Avatar billede zdk Nybegynder
18. februar 2004 - 08:51 #21
Tja det tyder da på at man har en boot virus hvis den skriver "Bootsector Write Virus" ikke ?
Den fandt et par virus da jeg kørte norton... Men ved ikke
Avatar billede halifax Nybegynder
18. februar 2004 - 15:06 #22
Anyway, problemet er nu løst på den ene eller anden måde.
Spørgsmålet skal så lukkes ved at akceptere Svar - evt ved selv at lave et svar og akceptere.