Avatar billede jackydurand Nybegynder
07. februar 2004 - 14:04 Der er 16 kommentarer

Hjælp til trådløst internet med d-link.

Hejsa..

Jeg har lige købt Dwl-610 og en di-514 som er trådløst internet.
Jeg har et lille/stort problem. Jeg kan godt forbinde dem. Altså komme på netværket med dem. Men jeg kan ikke komme på internettet med min bærbar. Jeg har tilsluttede den di-514 til min stationær eller det vil sige at jeg har sat den op på min stationær computer. Er det forkert??

Men jeg kan ikke komme på internettet med stationær computer heller min bærbar. Men hvis jeg sætter min di-604 til og sætter den op på samme måde og sætter min stationær computer til, så virker den fint. Men når jeg går ind og sætter min di-514 op, så skriver den DHCP-disconnectet. Hvad vil det sige? Kan det være grunden til at jeg ikke kan komme på internettet??

Håber i forstår og kan hjælpe mig
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2004 - 14:23 #1
ja du skal sætte den til din router i stedet for!

så du sætter dem således
adsl ->d604 ->di 514 ->computere som skal på trådløst!
Avatar billede jackydurand Nybegynder
07. februar 2004 - 14:26 #2
Hej Kenp.

Hvorfor det?? di-514 har jo router i sig. Men hvordan skal jeg sætte den til. Skal jeg sætte den i wan-porten eller i en af de andre? Og skal det være krydset kabel??
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2004 - 14:33 #3
Det skal være i en af de andre! og jeg mener bare at du kan brug et alm. kabel! (ellers kan du jo prøve med et krydskabel i stedet for!)

alternativt kan du jo så pille din di-604 fra og så bare nøjes med at køre med 514
Avatar billede jackydurand Nybegynder
07. februar 2004 - 14:36 #4
Kenp:

Jeg køre jo også med di-514 alene. Men det er jo det der er hele problemet at jeg ikke kan komme på internettet med den. Ved du om der skal noget specielt til??
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2004 - 14:44 #5
så er det således

adsl ->di 514 ->trådløscomputer og stationær
Avatar billede jackydurand Nybegynder
07. februar 2004 - 14:46 #6
Ja det er jo sådan jeg har prøvet op sætte den op hele tiden. Men det er jo også der fejlen ligger. For det virker ikke. De kan godt finde hinanden sådan der. Så jeg kan overføre filer mellem dem. Men jeg kan ikke komme på internettet.
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2004 - 14:51 #7
hvem har du som internet udbyder? for hvis du sætter din router til at modtage ip-adresse automatisk så burde det så virke.
Avatar billede jackydurand Nybegynder
07. februar 2004 - 14:53 #8
Jeg har www.dk-tv.dk det køre over tdc. Men jeg sætter den jo til at hente automatisk. Og jeg sidder jo på internettet med min di-604. Men når jeg sætter den anden til så virker det bare ikke. Og jeg gør det på samme måde.
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2004 - 14:54 #9
nååå så tror jeg godt jeg ved hvad som er galt ;)

du skal normalt register dig på deres side, den sætter sig jo op på mac-adressen! så det skal du jo også gøre på den nye router du sætter på.
Avatar billede jackydurand Nybegynder
07. februar 2004 - 14:55 #10
Hmm, ok. Jeg tror ikke helt jeg forstår det. Men har du et link??
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2004 - 14:56 #11
det skal man nemlig når man bruger webspeed! men jeg kan se på deres minivejledning at du skal slukke det hele i minimum 5 minutter også starte det op igen med modem, router, også computere.
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2004 - 14:56 #12
Avatar billede jackydurand Nybegynder
07. februar 2004 - 14:59 #13
Jamen det er jo til di-604. Min er jo en di-514!
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2004 - 15:21 #14
princippet er jo det samme!
Avatar billede jackydurand Nybegynder
07. februar 2004 - 15:22 #15
oki.
Har lige prøvet det nu. Og der sker ikke noget.
Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
03. marts 2004 - 18:40 #16
Det eneste du skal er at sætte internettet i WAN porten!! så skulle det virke....