Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
07. februar 2004 - 13:18 Der er 69 kommentarer og
1 løsning

Hjæælp Min computer går amok

Jeg har for nylig opgraderet min pc til en:

AMD64 3200+
Gigabyte GA-K8NNXP (bundkort)
1024MB DDR3200-Ram
40GB HDD
Geforce FX 5900 Ultra, 256MB DDR-Ram
Creative Audigy 2 Platinum EX
52x CD-Rom

Men der har ik' været andet en fejl siden jeg opgraderede den:

1: Windows Update. Man kan godt hente og "installere" opdateringerne, men efter computeren er genstartet kan man gå ind i windows update og se de samme opdateringer!

2: Windows lukker "Regedit, MSconfig og DXdiag" 2-3 sekunder efter man har startet dem!

3: Det hakker hele tiden i spil og video-klip! (hvis man fjerner driveren til lydkortet er det ik' så slemt, men det er der stadig!)

4: Spil kan finde på at lukke ned uden nogen grund!

Jeg har haft min computer til reperation hos OfficeIT (for at tjekke min Hardware) og der fandt de ik' nogen fejl.
Herefter har jeg haft den inde hos Zitech (for Software tjek) i 8 dage og de "påstod" at fejlene var væk når jeg kom hjem, men nej!
Jeg har prøvet at opdaterer ALT hvad der kan opdateres uden held!
Nu har jeg prøvet alt uden noget held! er der ik' nogen herude der kan hjælpe mig????

P.s. Der er nu gået 32 dage og jeg begynder at tvivle om den nogen sinde kommer til at virke igen. HJÆÆÆÆÆLLLLPPPPPPP
Avatar billede peet-49 Novice
07. februar 2004 - 13:47 #1
Prøv at køre en repair af windows.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. februar 2004 - 14:20 #2
JA hvis du har installeret et nyt bundkort skal du jo ligeledes installere et harddisk image der svarer til. Det er ikke sikkert en repair kan klare det, men prøv det ellers ville det bedste være en nyinstallation.
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
07. februar 2004 - 18:27 #3
Disse ting har jeg også prøvet uden held. Ja jeg har enda prøvet med flere slags windows (Windows XP Home/Pro og NT)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2004 - 19:01 #4
Hvad kører du så nu????
Avatar billede serverservice Praktikant
07. februar 2004 - 19:02 #5
ok Så må vi tage tingene fra en ende af.
Gå i system-egenskaber-advanced-startup & recovery- system fejl - fjerne hak i auto genstart. så genstarter den ikke ved fejl...men skriver i fejlloggen

pkt2. kunne være virus eller spyware
Kan vi gå udfra at du ikke har virus eller har haft. du har antivirus og har opdateret imod msblast?

pkt 3 kunne være irq konflikt.
se lige i system info - hardware ressourcer- deling/konflikter .. er der deling mellem lydkort og grafikkort?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. februar 2004 - 19:14 #6
Du går i fejlloggen via :
START -> Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration ->
Systemværktøjer -> Logbog -> System

fortæl hvilke fejl du ser og hvilke event id ?

Vi må nok også teste din Harddisk, hvilken HD har du?
jeg ved det er meget på een gang , men som sagt vi tager det fra en ende af
Avatar billede serverservice Praktikant
07. februar 2004 - 19:16 #7
i fejlloggen skal du se efter de røde skilte som er alvorlige fejl. hvilke går igen og hvad siger de . åbn dem og se event id.
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
07. februar 2004 - 20:05 #8
til:

pkt2. Jeg har ik' installeret noget antivirus program da mit Norton Internet Securety låser for nettet (af en eller anden grund), men jeg har været på symantec's hjemmeside og køre filen mog Blaster Ormen!

pkt3. Bægge har et sted hvor de kører IRQ 16!

                    fejl.

            Fejl            Kategori    Hændelse

cdrom                                    - 11
Dhcp                                    - 1002
System Error                (102)        - 1003
Server                                  - 2505
NetBT                                    - 4311
Service Control Manager                  - 7000
Service Control Manager                  - 7005
Service Control Manager                  - 7009
Service Control Manager                  - 7011
Service Control Manager                  - 7022
Service Control Manager                  - 7023
Service Control Manager                  - 7031
Service Control Manager                  - 7032
Service Control Manager                  - 7034
DCOM                                    - 10005

            Advarsel

W32Time                                  - 36
ftdisk                      Disk        - 57
PlugPlayManager                          - 256
Dhcp                                    - 1003
USER32                                  - 1073
Browser                                  - 8021

Det skulle være alt!
Avatar billede serverservice Praktikant
07. februar 2004 - 20:20 #9
Du skal teste dine ramn med memtest. test een sokkel ad gangen.
http://hcidesign.com/memtest/download.html

og test også din harddisk for fejl med dft.
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT

Du skal lige skrive hvilke ting i fejlloggen du har åbnet og skriv en liste med event id på dem med rødt.
Jeg vender tilbage imorgen. i mellemtiden kan du teste dit hardware.

Pkt. 3 du skal gå i enhedshåndtering og væld f.x. dit grafikkort fjern hak i "brug auto indstillinger" vælge en anden indstilling
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 11:11 #10
Så er jeg her igen...HVordan gik dine tests?
event id 256 en plug & play interface som ikke svarer, kan ignoreres
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;262129&Product=win2000
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 11:22 #11
her er en beskrivelse af hvordan du enabler "service control manager" event id 7000
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314357&Product=winxp
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 15:15 #12
Hej igen. Testene gik fint og den fandt ingen fejl på hverken ram eller HDD.
jeg har været inde på de 2 sider og ændret de 2 så de sku' køre rigtigt, men id 7000, id 7023, id 7022, id 7034, id 7032 hvilket alle er fra "NVIDIA Display Driver Service" stopper lige så hurtigt som de bliver started!
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 15:52 #13
nå så har du et problem med din driver til grafikkortet.
Du skal installere aida og browse til pci/agp video. smid hele navnet  herind. så finder vi den rigtige driver, eller du kan selv søge den på www.driverguide.com
http://www.softpile.com/Utilities/System_Tools/Review_14688_index.html
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 16:11 #14
hvor for jeg aida?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 16:15 #15
Grafikkortet.
jeg har en fornemmelse af at det er grafikkortet der er hele problemet.
Vi bliver derfor nødt til at vide den helt nøjagtige driver til det og så teste det - der findes nemlig flere producenter af geforce kort.
men det kunne jo være defekt....
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 16:17 #16
aida er på det nederste link jeg sendte
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. februar 2004 - 16:20 #17
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 16:23 #18
men hvor finder jeg den på computeren? hvor henter jeg aida?

Det er et "Ennyah: Geforce FX 5900 Ultra"
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 16:27 #19
k
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 16:28 #20
aida plejer at lægge en genvej på skrivebordet ellers gå til -start-programmer -aida32
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 16:29 #21
jeg gik udfra at du har downloadet og installeret den?
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 16:32 #22
Der står bare "nVIDIA Geforce FX 5900 Ultra"
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 16:37 #23
og du kører xp nu?
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 16:39 #24
ja. Windows XP Home Edition
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 16:43 #25
hvis du har driveren til xp på cdrom kan du installere den. jeg har lidt svært ved at finde den..
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 16:45 #26
nej nu har jeg vist fundet det .du kan downloade en samlet pakke herfra
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_53.03 og så er der sikkert en setupfil med som du starter
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 17:08 #27
Jeg har installeret og prøvet (via et spil) den nye driver, men fejlene er der stadig!
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 17:12 #28
du skal gå tilbage til services og aktivere service control manager, kan du det?
bagefter skal du køre en grafikkorts test med dxdiag. hvad skriver den i bundlinien?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 17:14 #29
hvor ,mange x agp kører dit grafikort - f.x. agp4?
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 17:17 #30
jeg kan stadig ik' aktivere den i services!

dxdiag:
No problems found.
DirectDraw test results: All tests were successful.
Direct3D 7 test results: All tests were successful.
Direct3D 8 test results: All tests were successful.
Direct3D 9 test results: All tests were successful.

det kører med agp8
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 17:22 #31
så skal du gå i bios. på nyere bios er der nemlig indstillinger for agp så ggennemgår du dine indstillinger der. indstil til 8x agp og evt. memory.
hvis der er yderligere settings til grafik skal du også ændre dem . hvis du er i tvivl så skriv ned og send dem herind.
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 17:40 #32
hvad er:

AGP 3.0 Speed        - Auto, 4x, 4x8x
AGP Fast Write        - Auto, Disabled
AGP Sideband Address  - Auto, Disabled
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 17:48 #33
du skal prøve at enable:
agp 3.0 speed  = 8x
agp fast write = enable
den sidste ved jeg ikke prøv at enable den alligevel.
der er ikke flere indstillinger?
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 17:49 #34
Jeg tror nu at lydkortet har mere med fejlene af gøre efter en nemmere undersøgelse, for hvis jeg fjerner driveren til det så fx. hakker det ik' nær så meget i spillene!!!
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 17:53 #35
når du lavet indstillingerne i bios går du i enhedshåndtering -finder dit lydkort -ressourcer- ændre til manuel indtilling.
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 17:57 #36
jeg kan ik' fjerne automatisk
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 17:59 #37
(til bios) nej der var ik' flere instillinger end de 3 og så ram speed og agp speed
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 18:01 #38
kan du enable servicen , service control manager nu?
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 18:09 #39
desvære nej igen. den lukker den lige så hurtigt som jeg starter den
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 18:10 #40
så gå i enhedshåndtering og afinstaller dit lydkort- prøv igen...
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 18:20 #41
stadig nej :/
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 18:25 #42
hvordan virker dit grafikkort nu?
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 18:29 #43
? det virker fint nok, men det hakker stadig i spil og videoer
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 18:37 #44
Havde du mulighed for at indstille agp speed og mbram til grafikkortet i bios?
og du har afinstalleret alle drivere til dit lydkort?
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 18:42 #45
Ja jeg har indstillet AGP speed'en og Ram'en på kortet.
jeg har afinstalleret lydkortet, men skal jeg også fjerne de windows-codecs der ligger tilbage?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 18:50 #46
ja du skal fjerne alt til lydkortet.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 18:55 #47
Har du udført denne guide?
If the user is on a stand-alone Windows XP-based computer, follow these steps:
Log on to the computer as administrator or as a member of the Administrators group.
Start the Local Computer Policy snap-in.
Expand Local Computer Policy, expand Computer Configuration, expand Windows Settings, and then expand Security Settings.
Expand Local Policies, and then click User Rights Assignment.
In the right pane, right-click Log on as a service, and then click Properties.
Click Add User or Group, add the user that you want to the policy, and then click OK twice.
Close the Local Computer Policy snap-in.
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 18:59 #48
Start the Local Computer Policy snap-in?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 19:05 #49
yeps det er den guide fra linket jeg gav díg.
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 19:07 #50
det er for XP Pro ik' Home
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 19:07 #51
step 2 og 3 er for home
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 19:27 #52
ok dem har du kørt , hvad med den sidste i registreringsdatabasen?
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 19:32 #53
det kan jeg ik'! det er en af fejlene.
Regedit, Regedt32 og MSconfig lukker ned efter 2-3 sek
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 19:39 #54
lyder som om du har noget snavs på pcén, eller har det hele tiden været sådan?
http://housecall.trendmicro.com/ kør en onlinescan
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm installér og kør spybot
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 19:40 #55
den har hele tiden været sådan (efter opgraderingen).
jeg prøver lige de 2!!
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 19:48 #56
har du iis installeret , bruger du det?
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 19:56 #57
jeg er lige blevet færtig.

der var 5 filer med virus, hvoraf der er 3 forskellige virus:

Worm_Agobot.ff
Worm_Agobot.gk
Worm_Agobot.gen

Jeg har fjernet alle bortset fra 1 fil.

C:\WINDOWS\System32\winupdate.exe med virus Worm_Agobot.gen

jeg kan ik' for den siger programmet kører i baggrunden, men jeg kan ik' lukke det i Windows-Jobliste
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 20:01 #58
skal jeg installere alle 17 programmer?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 20:05 #59
du bør gå i add/remove - windows programmer- fjern iis, som ellers vil give adgang til internnettet udefra.

Hvis du ikke har antivirus ¨får du en her: http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php

Når du har installeret antivirus og opdateret skal du køre en repair af windows.
Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det dit aktuelle drev..
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
har desværre ikke tid nu men jeg kigger forbi senere, måske først imorgen...
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 21:01 #60
alle 17 programmer" - nej installer kun spybot. og så kør en scan
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 21:29 #61
den fandt 162 i scanen (lige efter jeg har reinstalleret windows som du sage), men det hakker stadig i spil og videoer. Windows-Update driller stadig osv. med de samme fejl som før. :/
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 21:36 #62
men kan du åbne Regedit nu?
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 21:52 #63
nope. den lukker stadig Regedit
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 22:06 #64
og du er logget ind med administratorrettigheder?
prøv med regeditx- http://www.dcsoft.com/products.htm
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 22:16 #65
ja jeg er logget ind som admin, men Regeditx lukker også ned efter kort tid
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 22:27 #66
har du også scannet med spybot, og som sagt hvis du ikke bruger iis synes jeg du skulle afinstallere den fra add/remove windows programs.
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
08. februar 2004 - 22:29 #67
det var i spybot den fandt 162 ting.
jeg kan ik' se iis nogle steder inde i add/remove windows programs!
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 13:21 #68
For at forøge din performance på pcén er det en god ide at forøge pagefilen
Sådan forøger du din pagefile:
højreklikker på denne computer på skrivebordet -egenskaber- avanceret-ydeevne indstillinger-avanceret-skift-
størrelse ved start = 2x ramstørrelse altså ca. 2 Gb

Du skriver i dit indlæg at du har 1024 Mb ddr ram
længere nede står der 256Mb ddr ram .gælder det grafikkort eller kører du med begge typer?
danny
Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
03. marts 2004 - 17:02 #69
Undskyld jeg ik har skrevet længe, men jeg har ik haft tid....

De 256Mb var fra grafikkortet!

Jeg har haft sendt min computer ind til Zitech igen (med nogle klager) og efter 2 uger har jeg fået den hjem.
Det tog dem 2 uger at finde ud af det var rammen! for det første var min ene ram blok defekt og for det andet kan mit bundkort åbenbart kun køre med 512Mb eller 1,5Gb-ram. (det kan ik klare 1Gb)...
det kostede 2400kr. men nu virker den som aldrig før!!!
Jeg syntes du har været til stor hjælp (for disse oplysninger har kunne udelukke ting for Zitech) og derfor er jeg villig til at give op til 350 point, men jeg ved ik hvordan man kan give mere end 200.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. marts 2004 - 17:15 #70
200 point er rigeligt. tak for din gode feedback.
Lidt mærkeligt at memtest ikke fandt fejlen, jeg vil prøve at finde et andet ramtester program fremover.