Avatar billede helpwantedfast Nybegynder
07. februar 2004 - 12:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

beskytte trådløst net

Hej alle sammen..

Er der ikk en stardard beskyttelse på XP til trådløst netværk?
Avatar billede lelgaard Nybegynder
07. februar 2004 - 14:14 #1
Som standard er trådløst netværk åbent som en ladeport.

Du skal definere egen SSID på dit AP(AccessPoint/Router), så du ikke bare bruger standard opsætning.
Hvis du kan slå "SSID broadkast i header" fra på dit AP, er det en god ide.

Når dette så kører, skal du sætte WEB kryptering op. Det kan godt være lidt tricky, men brug samme krypteringsnøgle på XP og AP.
Avatar billede foongogeth Nybegynder
08. februar 2004 - 11:18 #2
Du kan se her i den officielle folder fra Rådet for IT-sikkerhed, hvad du bør gøre:
http://www.rfits.dk/?id=3252

/Bo
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2004 - 20:53 #3
Jeg har skrevet et par artikler om emnet som du kan få noget ud af at læse, der er andet og mere i det end standarder

http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone