07. februar 2004 - 10:31Der er
11 kommentarer og 1 løsning
Exchange problem - Unable to relay
Vi har et problem med vores exchange 2003 server. En bruger kan ikke sende mails til eksterne mail adresser. Han kan sende til alle interne adresser, men altså ikke ud af huset. Det er kun denne bruger der har problemer, og jeg kan ikke umiddelbart finde fejlen. Denne besked kommer når vi prøver at sende (e-mail adressen er ændret):
Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.
Emne: test Sendt: 06-02-2004 14:28
Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):
'min@mail.dk' den 06-02-2004 14:28 550 5.7.1 Unable to relay for min@mail.dk
Jeg har lige opdaget at det kun sker når brugerne opretter forbindelse via pop3 kontoen. Det virker altså udemærket når man bruger direkte forbindelse (exchange).
Jeg må have lavet en fejl i pop3 kontoen, men hvad kan det være?
Når du sætter en POP3 klient op, såsom Outlook Express eller Outlook 2003 så skal du fortælle fra hvilken server klienten skal hente mail. Du henter på mail med POP3 men sender med SMTP, da POP3 kun er til at hente med.
Nedenstående er for Outlook 2003. (Engelsk)
Vælg menupunkt: Tools\E-mail Accounts Vælg: Add a new e-mail account Vælg: POP3 På næste dialog er der noget der hedder Server Information Herunder skal du vælge en incomming POP3 server og en Outgoing SMTP server.
Her er det vigtigt at SMTP serveren er sat til din Exchange server, da det er den der skal afleverer mailen.
Brugeren sidder hjemme fra og får via sin egen internet forbindelse til vores exchange server. Brugeren er oprettet i AD. Som jeg skrev i indlægget (nr 2) så fandt jeg ud af at problemet opstår med alle brugere når du bruger pop3/smtp
Nej, det er direkte ud i det fri internet :) Jeg har lige prøvet med en anden bruger, at logge på med pop3 konto, direkte fra vores interne net (altså på domainet) og her virker det heller ikke med pop3, jeg kan kun sende til de interne adresser. Logger jeg på, direkte med exchange, så virker det fint ud af huset.
Jeg har lige prøvet at ændre smtp til min udbyders smtp server, og så virker det. Hvad kan jeg have lavet forkert på min server siden min egen smtp ikke kan bruges, eller kun kan bruges internt og hvis man bruger exchange konto?
Jeg har proaccess, så det skulle ikke være derfor. Forbindelsen er i mellemtiden kommet til at virke... aner ikke hvorfor den pludselig ikke virkede, men tak for jeres deltagelse.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.