Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
06. februar 2004 - 19:55 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Tiscali post server?

Hej. Nogen der bruger Tiscali? I så fald hvad står jeres server til i ud- og indgående post? Har haft en del problemer med at hente og sende post. Eller måske noget galt med deres server?
Avatar billede steenla Nybegynder
09. februar 2004 - 22:35 #1
er det via bredbånd eller almindelig opkobling.
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
10. februar 2004 - 15:16 #2
det er via modem.
Avatar billede klojs Nybegynder
11. februar 2004 - 23:50 #3
Har du stadig behov for hjælp, så har jeg samme server.

Hvis jeg forstår dig rigtigt..så står min til mail.worldonline.dk i begge linier.
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
12. februar 2004 - 17:01 #4
okay. Jeg har mail.tiscali.dk i indgående og smtp.tiscali.dk i udgående.
Det er efter tiscali´ anbefalinger
(http://www.tiscali.dk/help/modem-isdn/email/article.jsp?content=104237), men de kan vel sagtens benytte sig af flere servere??
Avatar billede steelman Novice
12. februar 2004 - 17:20 #5
Jo det kan de i pricippet godt. Men fx. peger mail.worldonline.dk og mail.tiscali.dk garanteret på den samme server.... Kan du ikke bare bruge de servere som Tiscali anbefaler?
Avatar billede klojs Nybegynder
12. februar 2004 - 18:34 #6
Nu har jeg dog adsl hos TDC men havde engang hos worldonline som jo nu hedder Tiscali. Dengang jeg havde worldonline som udbyder og modem, satte jeg den sådan op og da jeg skiftede til TDC ville jeg ikke ændre min emailadresse, så jeg har ikke ændret noget i min outlook. Men der burde da ikke være forskel på om det er modem eller adsl.

Prøv med begge løsninger, ellers skal jeg tage nogle screenshot af min opsætning for min funger fint.
Avatar billede steelman Novice
12. februar 2004 - 18:37 #7
Men.... kalder du op via Tiscali's modempulje?
Avatar billede klojs Nybegynder
12. februar 2004 - 18:40 #8
ved ikke lige hvad modempulje er :-) men jeg henter mails fra min tiscali konto og sender vist nok med TDC. Jeg har begge udbydere under konti med hver sit kontonavn og password og serverbetegnelse.
Avatar billede steelman Novice
12. februar 2004 - 18:42 #9
Okay :-)
Men når du kalder op til "internettet" via dit modem. Ringer du så til et nummer hos TDC eller Tiscali?
Avatar billede klojs Nybegynder
12. februar 2004 - 18:45 #10
Hmmmm det ved jeg ikke helt men min logik siger at jeg da burde ringe op til TDC da de nu er min udbyder, men nu har jeg ikke modem som "ringer op", men kører  med ADSL. Det er vel min router ?
Avatar billede steelman Novice
12. februar 2004 - 18:49 #11
UPS!!! Jeg kom til at tage fejl af dig om stenstrup9, så spørgsmålet var rettet til ham/hende... :-)
Avatar billede klojs Nybegynder
12. februar 2004 - 18:51 #12
LOL oki, jeg kigger heller ikke lige altid efter hvem der skriver hvad og til hvem...hehe

Jeg trækker mig tilbage igen
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
12. februar 2004 - 19:10 #13
okay. der er forskel på hvad den udgående post server skal stå til afhængig af om du har modem eller adsl.
steelman> Hvordan finder man ud af om det er samme server selvom navnet er forskelligt?
Avatar billede steenla Nybegynder
12. februar 2004 - 22:56 #14
Hvis du kører ADSL hos TDC skal du bruge deres SMTP server til at sende fra. hedder den ikke smtp.mail.dk
Avatar billede steelman Novice
13. februar 2004 - 10:01 #15
Du kan finde ud af om det er den samme server/ip-nummer ved i din commandopromt skrive fx. "Ping mail.worldonline.dk" Derefter kommer frem hvilken ip-adresse der peges på. Du kan fx. se at mail.worldonline.dk og mail.tiscali.dk peger på samme ip-adresse.... Men hvad skal du bruge det til? Hvis du kører med ADSL hos TDC skal du bare bruge deres POP3 og SMTP server.... så burde der ikke være nogen problemer....
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
13. februar 2004 - 19:19 #16
jeg har modem. Man skal vel bruge den indgående server som ens e-mail adresse bruger(eksempelvis pop.mail.yahoo.dk) og den udgående server som ens internet udbyder (smtp.tiscali.dk)??? Hvad gavn har det så at ændre sin tekst hvis de begge peger på samme server(mail.worldonline.dk og mail.tiscali.dk)?? Nu er jeg rundforvirret??
Avatar billede steelman Novice
16. februar 2004 - 18:40 #17
Jo, det er rigtigt at man skal bruge den indgående server (også kaldet POP3-server) som passer til ens e-mail adresse. Derudover skal man også bruge en udgående server (også kaldet SMTP-server) som man oftest har adgang til via sin udbyder (i dit tilfælde Tiscali).

Nu ved jeg jo ikke hvordan Tiscali har opbygget deres system, men jeg vil TRO at Både mail.worldonline.dk og mail.tiscali.dk er den samme indgående server. Grunden til de to forskellige navne er blot, at firmaet Worldonline i dag hedder Tiscali og man fra deres sider derfor valgt at benytte begge navne til deres server. Men reelt er det den samme som bliver brugt - altså kan jeg ikke forestille mig at der er forskel på om du bruger mail.worldonline.dk eller mail.tiscali.dk.

Nu ved jeg ikke hvilke problemer det er du har med din e-mail, men jeg syntes (hvis du har en e-mail adresse hos Tiscali) at du skal bruge dette:
Indgående server (POP3): mail.tiscali.dk
Udgående server (SMTP): smtp.tiscali.dk

:-)
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
10. juli 2004 - 15:23 #18
Smid svar steelman
Avatar billede steelman Novice
11. juli 2004 - 16:52 #19
Fandt du ud af noget?
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
11. juli 2004 - 18:43 #20
Ja det virker fint nu