Avatar billede homp Nybegynder
06. februar 2004 - 17:13 Der er 5 kommentarer

Hvad er forskellen på 3 og 4-pins stik

Jeg leder efter nogen eller en side der kan forklare mig helt præcist hvad forskellen er på 3 og 4 pins stik!
Jeg har set at der på mange blæsere er 3-pins stik og min strømforsygning har 4-pins-stik! jeg skal sætte nogle nogle kontakter på og kan det så blive at problem!

håber i kan hjælpe!
Avatar billede popsy Novice
07. februar 2004 - 01:49 #1
Øhhh, 3 pins er med tre stikben, og 4 pins med 4 ben? Hvad mener du helt specifikt?
Avatar billede raizat Nybegynder
11. februar 2004 - 00:23 #2
tja du kan se sådan her på det at fra din strømfosyning kommer der spænding i de to yderste ben hendholdsvis 12 og 5 volt. de to ben i midten er ground altså nul. en blæser kører på 12 volt som regel de kan kører med mindre også larme mindre men dvs. at på et 3 bens stik kommer der 12 volt ind på det ene ground på det andet og det sidste er vidst nok til måling af omdrejning og sådan noget. det miderste stik er til måling men det er sådan lige hvad der sker. håber det er svar nok ellers må jeg jo prøve at uddybedet
Avatar billede homp Nybegynder
13. februar 2004 - 10:51 #3
Vil det så sige at der på bundkortet er et 3-pins stik der kan gøre at det selv bestemmer hvornår blæseren skal kører og hvornår blæseren ikke behøver?
Avatar billede raizat Nybegynder
14. februar 2004 - 20:20 #4
Homp ikke rigtigt der skal du have noget fan kontrol det kan styre det men du kan måle hvorhurtigt den kører....
Avatar billede raizat Nybegynder
18. februar 2004 - 19:40 #5
homp hvorfor har du afvist mit svar det var sku da rigtigt n00b aktigt!!!