Avatar billede nvhit Nybegynder
26. januar 2001 - 22:59 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Bedste ADSL i Thy eller nordvestjylland....?

Er det CC, TDK, G2N eller hvem er bedst og billigst, hurtigst etc..?
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
26. januar 2001 - 23:01 #1
Ikke cc. enten TDK eller G2N...
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. januar 2001 - 23:01 #2
TDK må det være.. men kan det leveres ude på landet ;o)
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
26. januar 2001 - 23:02 #3
Jeg er lige begyndt at bruge Worldonline.
De er bedre end get2net, som jeg brugte før.
Cybercity´s skulle der være lidt problemer med og TDK er for dyre :-)
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
26. januar 2001 - 23:03 #4
Bacardil --> HAHA. Jeg bor selv ude på landet (så langt ude man kan komme) og der fungerer TDK fint :-)
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
26. januar 2001 - 23:08 #5
Jeg har en 2048/512 fra TDK. Forbindelsen er stabil og hurtig...men dyr :(

Hvis TDK dækker det område hvor du bor, så kan jeg anbefale TDK....men der er desværre al for LAAAANG ventetid.

/Dr_Scoop
Avatar billede blood Nybegynder
26. januar 2001 - 23:16 #6
Der er ingen der bor på landet før de ikke kan få adsl

Dvs. at jeg bor på landet ;-(
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. januar 2001 - 23:18 #7
Jeg bor i Thy/Thisted, og er selv koblet op med en 384/128 kb ADSL-forbindelse fra CyberCity.. og ligegyldig hvad I andre har oplevet køre dette perfekt, den er via router delt ud til 3 computer (har været oppe på 7), og der er ladrig problemer.
Avatar billede blood Nybegynder
26. januar 2001 - 23:21 #8
tommyf
Kan du kun få en 384/128kb op og downloade med 7 ??? eller hvad er det du skriver?
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. januar 2001 - 23:25 #9
blood<--> Så så det skidt ud, nej jeg har været oppe på faktisk 69kb (burde ikke være muligt, men det skete).

Det jeg hentyede til var 7 COMPUTERE der var sluttet til på en gang hvor internettet stadig kørte godt.
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. januar 2001 - 23:26 #10
69 = 60
Avatar billede nvhit Nybegynder
26. januar 2001 - 23:29 #11
Det er et hunch. Eller min 37\'te sans men jeg har netop bestilt at Cyberby skal ring mig op...

395 pr. måned kan de andre vist ikke gøre bedre - er der gratis web-plads med? Jah, det er der vel...
Avatar billede microtec Nybegynder
27. januar 2001 - 01:24 #12
Måske skulle du lige vente lidt.
www.struernet.dk er for tiden ved at starte med
trådløs internet med hastigheder op til 11Mbps.
Altså meget hurtigere end ADSL, men til priser der kan sammenlignes med ADSL (priserne starter ved 495 Kr. pr. mdr.).

De starter i Struer og Holstebro, hvorefter nabobyerne hurtig skulle komme til. Nu ved jeg jo ikke hvor i Thy du bor, men det er da i nærheden.
Avatar billede blood Nybegynder
27. januar 2001 - 01:30 #13
Avatar billede prodic Mester
27. januar 2001 - 15:22 #14
blood -> Find lige et ekspempel på oprettelsesprisen inden du slynger ud om FWA. Efter sigende skulle den blive halvpebret.
Avatar billede prodic Mester
27. januar 2001 - 15:23 #15
nvhit : Du skal ikke ret langt væk fra Thisted før at det ikke kan lade sig gøre. Skulle jeg hilse fra en små-sur mand og sige.
Avatar billede blood Nybegynder
27. januar 2001 - 15:31 #16
Den FWA-baserede trådløse forbindelse giver en række fordele – f. eks. hurtigere installation, LAVERE PRIS, lettere tilgængelighed og større hastighed. Samtidig giver FWA en langt bedre dækning. SONOFON lover privatkunder 95 procents dækning af landet. For ADSL er det kun 60 procent af landets befolkning, der kan forvente opkoblingsmulighed. For erhvervskunder vil 85 procent af alle erhvervsvirksomheder kunne få FWA med SONOFON, der samtidigt vil sælge kapacitet på FWA nettet og fungere som full serviceprovider.

Avatar billede prodic Mester
27. januar 2001 - 16:01 #17
Det kommer naturligvist fra Sonofon ikke....der har været rygter ude om HELT andre priser.
Avatar billede prodic Mester
27. januar 2001 - 16:05 #18
Fixed Wireless Access (FWA) er hurtige trådløse netforbindelser fra operatørens antenner ud til slutbrugerne. Derved skaber FWA forbindelser fra lokalnet til internet gennem luften. Brugere af FWA får fast monteret boks med sender, modtager samt antenne, der peger direkte mod en basisstation. Det giver en rækkevidde på omkring 8-10 km. Brugerens udstyr koster i prisklassen fra 20.000 kroner og opefter.

Bare for at tage et andet Eksempel, på noget som ikke er salgsgas.
Kilde : http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2042
Avatar billede blood Nybegynder
27. januar 2001 - 16:18 #19
prodic

Tror du ikke selv at det bliver sat ned når det skal ud til privat brugerne!!
Avatar billede prodic Mester
27. januar 2001 - 16:24 #20
Jow det påstår Sonofon jo. Men jeg vil nu alligevel gerne se nogle priser inden jeg hopper på FWA. Selvom jeg ikke kan få ADSL herude.
En pris på 20K er lige rigeligt til en privat bruger.
Desuden er der jo også andre umiddelbare ulemper udover prisen. Såsom at man skal skifte udstyr hvis man skifter udbyder, da udbyderen ikke vælger samme måde at få FWA ud til brugeren.
Avatar billede sita Nybegynder
27. januar 2001 - 16:41 #21
Jeg bor i midten af Thisted så foreløbig hopper jeg på CC ADSL 384/128 til 398 kr/mdr med gratis oprettelse det eneste man skal have er et netkort og det har jeg.

Man binder sig for 6 mdr. og det er jo ca. til sommer når de andre ting kommer såh ....
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 15:06 #22
Det kan lige nævnes, at PC World i deres februar-augave har en 2 siders artikel om FWA.
Jeg har ikke fået den gennemlæst endnu, men de snakker igen om priser :
Et uddrag følger her:
De fleste af udstyrsproducenterne holder kortene tæt ind til kroppen, når det kommer til priser, men Nokia oplyser, at deres priser på det nødvendige slutkundeudstyr ligger i nabolaget af 35.000 kroner i øjeblikket.
Kilder i branchen mener at vide, at en kvartalsregning for en bredbåndet FWA-forbindelse kommer til at ligge i nærheden af 60.000 kroner.

Det var bare et kort uddrag, men det er det sidste nye jeg har ang. priserne på FWA - vel at mærke den langsomme fonbindelse på 3.5 Gz båndet.
Men jeg venter lige så spændt på hvad den rigtige pris bliver.

Andet sted i bladet snakkes der om Laser-forbindelser, med hastigheder omkring 1.00 megabit/s - alt sammen for det beskedne beløb af ca. 1.500 til en parabol-skål. Men det er endnu på test-stadiet i Staterne. ØV
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 15:09 #23
Der er desværre ingen Online-udgave af artiklen. Men det kommer måske imorgen/overmorgen, da bladet først udkommer rigtigt imorgen.
Avatar billede greatjensen Nybegynder
11. april 2001 - 22:50 #24
I har hørt for meget lort om fwa...  Sonofon lover priser der er billigere end adsl og desuden når man skal have adsl er routeren og hvad mand nu ellers behøver heller ikke helt billige...  da de første adsl forbindelser kom til landet kostede de omkring 40.000 kr...    så mon ikke vi lige skal vente og se hvad prisen bliver på fwa...