Avatar billede zdk Nybegynder
06. februar 2004 - 13:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Standard VGA Adapter

Hej allesammen :)

Håber her er nogen der kan hjælpe mig i en fart...
JEg har fåët et problem, med at jeg ikke har nogen adapter installeret, hvis jeg går ind under Display Properties>Settings>Advanced>Adapter/Monitor
Jeg kan ikke ændre eller geninstallere adapteren!
Skal bare høre om det er muligt at få installeret den på en anden måde, udover at installere Windows forfra?
Læste noget om at det var en unsigned VGA Adapter som automatisk bliver installeret med Windows..

Håber nogen kan hjælpe, og helst hurtigt ;)

Gir 200 Point til det bedste svar, :D
Avatar billede drzulu Nybegynder
06. februar 2004 - 13:30 #1
Har du den rigtige driver? På diskette eller CD ROM? Ved du hvad det er for et grafik kort du har? Hvis ja kan du hente driveren på producentens hjemmeside.
Avatar billede zdk Nybegynder
06. februar 2004 - 13:50 #2
Jeg mener ikke at det har noget med mit grafik kort at gøre, efter at jeg bare skal have en Standard VGA Adapter, jeg har driver til mit grafik kort, og når jeg prøver at installere den siger den at jeg ikke kan fortsætte før jeg har installeret en Standard VGA Adapter??
Avatar billede drzulu Nybegynder
06. februar 2004 - 14:57 #3
Hvis du ingen monitor (Skærm) driver har installeret kan du intet se på din skærm.
Hvis den driver som er installeret er usigneret så betyder det jo at MS ikke garanterer driveren virker. Hvilken skærm sidder du med?

Gå ind i din device manager. Fold monitor ud. Hvad kaldes din monitor?

Prøv evt at disable din monitor og se hvad der sker.
Avatar billede zdk Nybegynder
06. februar 2004 - 15:31 #4
Jamen min monitor er ikke installeret, og det er noget af problemet, men det store problem er, hvordan jeg kan komme til, at installere den, når den ikke gir mig mulighed til at ændre eller geninstallere, så derfor kan jeg ikke finde den i device manager!
Fujitsu Ergo Pro x174
Avatar billede drzulu Nybegynder
09. februar 2004 - 09:42 #5
Vil foreslå du kører en repair på dit system.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"