Avatar billede general_custer Nybegynder
26. januar 2001 - 22:35 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket styresystem

jeg har en compaq 7000, 800mhz pIII med 128 mb ram og windows 98se. jeg har tænkt mig at opgradere til et nyere styresystem og jeg har overvejet windows 2000. kan det køre de samme programmer som 98 og hvad med drivere. jeg har prøvet ME men der er simpelthen for mange fejl
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. januar 2001 - 22:44 #1
Nej, win2k kan ikke køre de samme programmer med mindre de er skrevet til begge styresystemer eller der findes versioner specielt til win2k. Pas i øvrigt på med bare at gå i gang med at opgradere, da compag til tider bruger ret specielle komponenter i deres pc\'ere og dermed gør det svært, især for win2k, at finde alt hardwaren uden at du er nødt til at lede efter specielle drivere der passer til!
Avatar billede driis Nybegynder
26. januar 2001 - 22:45 #2
Windows 2000 kan køre alle programmer, der kan køre under Win98 - undtaget er dog programmer, der kræver \'Real\' DOS-Mode samt ganske få spil. Der burde heller ingen problemer være med drivere, da det er en rimelig ny maskine, du har - så producenterne har helt sikkert lavet drivere til Win2K til alt dit hardware. Da det er en Compaq, og MS arbejder sammen med Compaq, skulle det ikke undre mig, om ikke Win2K install CD\'en allerede indeholder drivere til alt dit hardware, så du ikke behøver at downloade nye.

Jeg kan varmt anbefale et skift til Win2K - Det indeholder mange nye features, og det er frem for alt meget mere stabilt end Win98. Alle Windows-programmer kan køre, og kører godt i Win2K, og det er meget få spil, jeg har måttet opgive at få til at køre under Win2K
Avatar billede general_custer Nybegynder
26. januar 2001 - 22:45 #3
hva så med ME
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. januar 2001 - 22:47 #4
win me kan (næsten) uden problemer køre de samme programmer som win98. i nogle tilfælde vil du opdage at dine programmer ikke vil fungere efter hensigten. mht. spil er der ingen problemer :)
Avatar billede general_custer Nybegynder
26. januar 2001 - 22:49 #5
er der sælig mange nye features i ME
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. januar 2001 - 22:52 #6
tjaa...den kender en hel del mere hardware end win98 og har flere drivere på lager, den har directx 7.0 og mediaplayer 7.0 fra start af, samt de nye udgaver af Outlook Express og IE og så er den mere stabil end win98 (min egen personlige mening)
Avatar billede general_custer Nybegynder
26. januar 2001 - 22:55 #7
jeg har jo de fleste ting i forvejen så jeg tror ikke det bliver ME

Jeg må lige forhøre mig hos compaq om det er muligt at bruge W2000 på min maskine
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. januar 2001 - 22:58 #8
det er det med ret stor sikkerhed, men de vil med garanti anbefale at du bruger Compaqs EGEN opgraderings cd!
Avatar billede general_custer Nybegynder
26. januar 2001 - 23:01 #9
kan man godt opgradere 98 til 2000
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. januar 2001 - 23:03 #10
ja, det kan man sagtens
Avatar billede general_custer Nybegynder
26. januar 2001 - 23:08 #11
hvor meget står sådan en opgraderings cd i for tiden
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. januar 2001 - 23:10 #12
en opgradering koster vel fra små 900 kr op til ca. 2000 kr...svært at sige men prøv at kontakte Compaq
Avatar billede jlorenzen Nybegynder
26. januar 2001 - 23:16 #13
hej General

Da Compaq ikke understøtter W2k på Presario, vil du stå uden support fra Compaq\'s side, hvis du installerer W2K.

Mine råd vil være:
1. Gem alle vigtige data på D: partitionen, gør evt. D: partitionen lidt mindre.
2. Find ud af hvilke \"løsdele\" din maskine er bygget op af. Eks. dvd-drevet kan være alt lige fra samsung til Pioneer. Kør evt. prog.
DR. Hardware
3. Be\' en bøn, drik en kop kaffe.
4. Find drivere til de forskellige enheder på de producenternes hj-sider.

Jeg står gerne tilrådighed hvis du havner \"helt ude i lyngen\"

Avatar billede general_custer Nybegynder
26. januar 2001 - 23:26 #14
jeg tror sku bare jeg vælger ME i første omgange (det leverer de jo selv de nyeste computere med, så de burde virke. (jeg kan få det gratis og det er jo også en god ting). Men tak for alle de gode svar i har givet, jeg deler pointene mellem jer
Avatar billede trille Nybegynder
27. januar 2001 - 14:32 #15
Du skal tjekke med Windows 2000 HCL - Hardware Compatibility List!

Den ligger på MS:
http://www.microsoft.com/windows2000/upgrade/compat/search/devices.asp