Avatar billede rolf.w Nybegynder
06. februar 2004 - 12:00 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Trådløst netværk

Jeg har to bærbare computere, begge med wireless net-kort, og win xp pro.
bærbar nr. 1 har også en forbindelse til ADSL via kabel (alm. lan).

jeg vil gerne have begge bærbare på internetet,
og forbindelsen skal være "sikker"

bærbar nr. 1:  Topcom Wireless skyracer pc card 3011  (11 Mbps)
bærbar nr. 2:  SMC wireless cardbus adapter  (11 Mbps)
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. februar 2004 - 12:01 #1
Jeg ville köbe en trådlös router
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. februar 2004 - 12:03 #2
Selv har jeg en DI-624 og den fungerer perfekt. Koster ca 1000:-
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. februar 2004 - 12:18 #3
Jeg har skrevet to artikler om trådløs netværk og sikkerhed (Trådløs rækkevidde. og Trådløs sikkerhed - Hvad bør jeg tænke på) dek kan du givet få noget ud af at læse
Avatar billede rolf.w Nybegynder
06. februar 2004 - 12:20 #4
kan jeg ikke lave en peer to peer forbindelse mellen de to bærbare computer???
har du et link til de artikler?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. februar 2004 - 12:48 #5
http://www.eksperten.dk/artikler/119
http://www.eksperten.dk/artikler/117
Jeg har også skrevet andre sikkerhedsrelaterede artikler, bl.a. om hacking.

Du kan lave p2p med trådløse netkort, hvis de supportere dette. Ligesom med kabel netkort, skal forbindelsen krydses, og det er ikke alle kort der kan dette
Avatar billede rolf.w Nybegynder
06. februar 2004 - 13:03 #6
begge kort kan køre p2p...!
hvordan skal jeg opsætte dem...?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. februar 2004 - 04:47 #7
http://www.vmc.dk/downloads/Transmdownloads/Sikkerhedsfolder2.pdf
IT og Telestyrelsen har lavet en rigtig god folder om hvad man skal være opmærksom på.
Hvis du vil have det sikkert vil jeg anbefale at du kører via router (eller hvis du allerede har en så bruge en gateway). prisen for en god er omkring 700.