Avatar billede vipervision Nybegynder
06. februar 2004 - 11:48 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Fejl på DI-604

Jeg er i tvivl om min router D-link DI-604 har en fejl som gør at jeg enten ikke kan komme på nettet, eller bliver smidt af.

derfor: Når jeg bruger den indbyggede "Wizard", fortæller den mig på et tidspunkt at "nu vil den gå ud og finde mine ISP informationer" (Har fast IP). Problemet er så at den intet finder, hvorefter jeg selv har indtastet informationerne. Kan andre med en DI-604 fortælle mig om dette er en fejl på routeren??

(En kammerat med en ældre udgave af DI-604(Firmware 1.6) fortæller at hans router uden problemer fandt hans ISP informationer, hvorimod min router intet fandt da han lånte denne)

??????
Avatar billede espersen Novice
06. februar 2004 - 12:51 #1
har du opdateret din firmware til routeren ?

vejledning finder du på www.dlink.dk ; http://www.dlink.dk/support/supportdb.asp

men hent Firmwaren 3.03 her :
ftp://ftp.dlink.co.uk/di_broadband_gateways/di-604_rev_d/di-604_dx_fw_v3.03.zip
Avatar billede vipervision Nybegynder
06. februar 2004 - 16:32 #2
Ja, jeg har opdateret med ny Firmware, men det hjælper ikke....

Hvis en eller anden kunne fortælle mig om deres DI-604 selv finder ISP oplysningerne når man bruger wizard'en, så ville jeg blive glad.

Da min ikke gør det, kunne fejlen jo netop ligge i routeren
Avatar billede espersen Novice
06. februar 2004 - 16:57 #3
har du ikke indtastet din IP-adresse i routeren  ??
Avatar billede vipervision Nybegynder
07. februar 2004 - 02:32 #4
Jo, det har jeg selv gjort, da jeg kendte alle oplysningerne. Problemet ligger dog ikke i at fortælle routeren de rigtige oplysninger, men i at få routeren til selv at finde dem (wizard). Da jeg hele tiden mister forbindelse til nettet gennem routeren, har jeg den mistænkt for at være i stykker. Da den heller ikke kunne finde mine ISP informationer, var det måske en indikation på, at den er i stykker.
Avatar billede espersen Novice
07. februar 2004 - 09:28 #5
Jeg undrer mig meget over at den selv skal kunne finde de oplysninger fra ISP når du har fast IP.

Det med at blive smidt af er velkendt for mange med dynamisk IP når routeren ikke er opdateret med firmware.
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2004 - 11:46 #6
hvem har du som udbyder! der er jo nogle af udbyderne som tildeler den faste IP-adresse via DHCP.
Avatar billede vipervision Nybegynder
09. februar 2004 - 01:08 #7
Vi er en del af Nørrebro IT-laug hvor fastcom levere forbindelsen. Hvis de tildeler mig en fast IP vha DHCP, kan det så skabe problemmer når jeg selv putter en router på??? (det skal her tilføjes, at jeg har fået 2 faste IP-adresser, hvor planen var at serveren skulle have den ene og routeren med de to PC'ere skulle have den anden)

I weekenden har jeg prøvet at teste de 2 PC'ere uden router hvor de så har fået tildelt hver deres IP adresse. I lange perioder går det ok, men forbindelsen forsvinder stadigvæk, bl.a. når den ene maskine startes så mister jeg nogen gange forbindelsen til nettet på den anden. Kan dette skyldes en evt. router i kælderen som bliver "forvirret"????
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 11:01 #8
det som kan være problemet med at når den ene kommer på så ryger den naden af! det kunne tyde på måske 2 forskellige ting!

1: din server og computer har fået et netkort med samme mac-adresse
2: jeres swich i kælderen er der noget galt med

men det med en router også have 2 offentlige ip-adresse på indersiden! det ved jeg faktisk ikke om di604 understøtter (gør den sikkert) men kan sikkert løses med noget staticroutning som jeg ved den understøtter.
Avatar billede vipervision Nybegynder
10. februar 2004 - 00:15 #9
1) Interessant det med MAC adresserne. Hvordan kan man se det??

2) Ja, det er jeg også snart ved at være sikker på er tilfældet. Jeg har skiftet min router, men problemmet er det samme.

Vha min logfil fra routeren kan jeg se følgende når jeg mister forbindelse:

Unreconized attempt bloked from 217.46.219.25:3266 to TCP port 1433

Senere hvor jeg atter mistede forbindelse kunne jeg se følgende:

Unreconized attempt bloked from 68.252.242.206:3354 to TCP port 3127
Unreconized attempt bloked from 24.42.152.39:3738 to TCP port 3127
Unreconized attempt bloked from 68.86.216.238:1909 to TCP port 1433
Unreconized attempt bloked from 129.33.182.175:55532 to TCP port 33446

????? Er det routeren i kælderen som blocker mig???
Avatar billede kenp Novice
10. februar 2004 - 09:17 #10
start ->kør ->cmd ->ipconfig /all (det er den som hedder fysisk adresse.

når du få dem der som indgående! har du nogle p2p programmer indstalleret!
Avatar billede vipervision Nybegynder
10. februar 2004 - 12:58 #11
Jeg havde på et tidspunkt "overnet" og "WinMX" kørende, men ingen af disse programer har kørt siden problmerne startede. (overnet fjernede jeg helt fra min maskine i går, dog uden at det gjorde nogen forskel)

Det med ipconfig /all prøver jeg når jeg kommer hjem.
Avatar billede kenp Novice
10. februar 2004 - 13:00 #12
det kunne tyde på at der stadigvæk er nogle som forsøger at få kontakt til dig ;)
Avatar billede vipervision Nybegynder
10. februar 2004 - 16:03 #13
Kan det "vælte" min forbindelse???
Avatar billede espersen Novice
10. februar 2004 - 17:22 #14
Det kan lægge hårdt pres på dig/din forbindelse. Jeg ville nok tage en tur med SpyBot samt Hijackthis for at se om du er ramt af snavs/hijackers osv.

vejledning her : http://www.eksperten.dk/artikler/127
Avatar billede vipervision Nybegynder
11. februar 2004 - 12:56 #15
1000 tak, det vil jeg prøve.....
Avatar billede espersen Novice
11. februar 2004 - 13:13 #16
du kan da lægge logfilen herind - ingen grund til at oprette et extra spm. !
Avatar billede vipervision Nybegynder
12. februar 2004 - 00:53 #17
Jeg har nu kørt spyboot, uden at den fandt noget. Mht HijackThis, så er siden åbentbart gået ned, da jeg ikke kunne få forbindelse til den på trods af mange forsøg. Kender du et sted hvor programmet ogs¨å ligger???
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2004 - 08:10 #18
www.sitecenter.dk/fromsej (under programmer)
Avatar billede vipervision Nybegynder
12. februar 2004 - 22:41 #19
Min logfil:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:36:12, on 12-02-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\TerraTec\Cinergy 400 TV\TTTVRC.exe
E:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
E:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
E:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
E:\WINDOWS\system32\AvidSDMService.exe
E:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
E:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
E:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\PROGRA~1\Symantec\NORTON~1\GHOSTS~2.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\Tablet.exe
c:\programer\timbuktu pro\tb2launch.exe
E:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
E:\Programmer\WinPortrait\wpctrl.exe
E:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
E:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\FinePixViewer\QuickDCF.exe
E:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\InterVideo\WinDVR\WinScheduler.exe
D:\DOWNLOAD\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.din-have.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - E:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] E:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TerraTec Remote Control] c:\Programmer\TerraTec\Cinergy 400 TV\TTTVRC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "E:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "E:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "E:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "E:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\documents and settings\thy\skrivebord\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeVersionCue] C:\Programmer\adobe\Adobe Version Cue\ControlPanel\VersionCueTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] E:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [REGSHAVE] E:\Programmer\REGSHAVE\REGSHAVE.EXE /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [PivotSoftware] "E:\Programmer\WinPortrait\wpctrl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TLogonPath] "c:\programer\timbuktu pro\minitb2.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] E:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "E:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Startup: PowerReg Scheduler V3.exe
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = C:\Programmer\FinePixViewer\QuickDCF.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinScheduler.lnk = C:\Programmer\InterVideo\WinDVR\WinScheduler.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: Nordea Online investering - https://www.onlineinvestering.nordea.dk/oiclient.nsf/files/client/$FILE/oiclient.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B5860EAF-B7B3-49C2-8CB0-62C064B9D5F9}: NameServer = 217.116.227.8,217.116.227.58
Avatar billede fromsej Praktikant
13. februar 2004 - 09:34 #20
Der er ikke noget i logfilen der ikke må være der, der er et par ting som kan undværes, men det vil ikke løse dit problem, det må være netværkshajerne der skal til her.*S*
Avatar billede vipervision Nybegynder
19. februar 2004 - 17:39 #21
!!!! Det viser sig nu, efter 4 uger, at der var en fejl på switchen i kælderen!!!
Mit udstyr fejler ikke noget. 1000 tak til alle som har hjulpet.
Avatar billede kenp Novice
19. februar 2004 - 17:48 #22
Det har de godt nok være lang tid om at fatte dernede :)
Avatar billede espersen Novice
19. februar 2004 - 17:50 #23
rart at høre  ;o)
Avatar billede vipervision Nybegynder
19. februar 2004 - 20:18 #24
Hvordan kan jeg give jer nogle point???
Avatar billede kenp Novice
19. februar 2004 - 20:23 #25
hvis alle smider et svar. (fromsej er nok ikke på han er ved at genindstallere *G*)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. februar 2004 - 20:26 #26
*S*