Avatar billede lkt Juniormester
06. februar 2004 - 10:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vedhæftede filer - ikke sikre

Jeg skal sende en mail med 2 vedhæftede filer i Office 2003.
Når jeg vil sende mailen kommer der en dialog boks med følgende tekst:

Dette emne indeholder vedhæftede filer, der kan være usikre. Modtagere, der bruger Microsoft outlook kan muligvis ikke åbne disse vedhæftede filer.

Vil du sende emnet alligevel?

Det svarer jeg "ja" til.

Emnet bliver ikke sendt og fejlmeddelsen er:

550 Error: Attachement(s) considered unsafe and from/with virus (29).

Hvis jeg istedet for at svare ja til at sende, trykker på hjælp kommer følgende frem.

Sådan fjernes vedhæftede filer, der udgør en sikkerhedsrisiko
Du har indsat en vedhæftet fil med en filtype, der af sikkerhedsårsager blokeres af Microsoft Outlook. Disse filtyper, f.eks. .exe, .bat, .scr og .js, blokeres, da de potentielt kan indeholde vira.

De modtagere, som bruger Microsoft Office Outlook 2003 eller tidligere versioner af Outlook, der er sikkerhedsopdateret, kan ikke åbne den vedhæftede fil. Hvis du fjerner de vedhæftede filer med disse filtyper fra meddelelsen, inden du sender den, kan modtagerne gemme og åbne de vedhæftede filer.

Slette en vedhæftet fil fra boksen Vedhæftede filer

Højreklik på den vedhæftede fil.
Klik på Fjern i genvejsmenuen.

Måske er det mig, der ikke ved hvor boksen Vedhæftede filer er, men der hvor jeg højreklikker er der ikke mulighed for at trykke "fjern". Der er tilgengæld mulighed for at trykke "Ryd".

Hjælp mig venligst.
Avatar billede lkt Juniormester
06. februar 2004 - 12:27 #1
Jeg har zippet mine filer og så kunne jeg godt sende dem. Derfor lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede matic Nybegynder
06. februar 2004 - 15:17 #2
ok jeg får ikke point for det men her er løsningen hvis andre har det spørgsmål.

gå i start op i kør og skriv regedit.

find den her sti
hkey_current_user\software\microsoft\office\11.0\outlook\security

Der laver du en ny strengværdi og kalder den

Level1Remove

Redigere i den og i det felt skriver du
.exe

sådan gør man det.
Avatar billede matic Nybegynder
06. februar 2004 - 15:20 #3
glemte lige du kan sætte flere formater på samme streng med; imellem
.exe;.bat;.scr;.js
så du kan modtage det hele