Avatar billede izeqb Nybegynder
26. januar 2001 - 21:31 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

FTP med windows 2000

Hejsa....
Jeg hørte engang noget med at jeg kunne sætte en ftp-server op med windows2000.

Er der en der vil give nogle gode råd ogl. også om hvad jeg skal bruge, evt. istedet for win2k\'s indbyggede!
Avatar billede jlorenzen Nybegynder
26. januar 2001 - 21:34 #1
Jeg har samme ? Jeg har rodet med W2K\'s egen ftp \"ting\" men jeg tror at den kun er for ASP-hajer.
Avatar billede izeqb Nybegynder
26. januar 2001 - 21:39 #2
oki, men hvad kan så anbefales?
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
26. januar 2001 - 21:40 #3
Jeg bruger G6 Ftp server  .. Jeg syntes at den er god :)

http://www.gene6.com/

/Dr_Scoop
Avatar billede jlorenzen Nybegynder
26. januar 2001 - 22:55 #4
hej dr scoop

Hvor meget koster den?
Avatar billede izeqb Nybegynder
27. januar 2001 - 01:26 #5
ca 20 dollars ~ 150 kr.
Avatar billede izeqb Nybegynder
27. januar 2001 - 03:19 #6
Nu har jeg downloadet G6 FTP Server. Men jeg fatter det ikke...
Jeg har lavet nogle accounts, og det virker fint....så længe jeg bruger localhost.

Hvordan kan jeg komme i forbindelse med den fra internettet?

Skal jeg bare skrive ipnr osv? Eks.: ftp://user:pass@192.84.333.11

eller hvad?

Skal jeg konfigurere min router ell. lign?
Avatar billede trille Nybegynder
27. januar 2001 - 14:23 #7
Din router skal sættes op til at tillade ingående forbindelser på port 21.

I øvrigt kan jeg kun anbefale WarServer:

http://tucows.webpartner.dk/win2k/adnload/38521_29816.html

...den er nem at sætte op - og tilbybder meget avancerede tilpasningsmuligheder - og det bedste er næsten:

DEN ER FREEWARE!!!

Venligst,
Claus
Avatar billede izeqb Nybegynder
27. januar 2001 - 18:00 #8
Hvordan sætter jeg min router op til at tillade forbindelser igennem port 21?
Jeg har en cisco 676 router

Skal det være 21, eller kan mæn vælge en anden port?
Og hvad er eventuelle fordele ved port 21?
Avatar billede izeqb Nybegynder
27. januar 2001 - 22:14 #9
Jeg har sat min router op, så den åbner for port 21.

men jeg kan stadig ikke komme igennem :-()
Avatar billede strax Nybegynder
27. januar 2001 - 22:48 #10
Ja undskyld, men hvorfor i alverden benytter du ikke den indbyggede, den er lige til at gå til hvis du har installeret IIS\'en, og den har altså intet med ASP at gøre (????). Kører selv den indbyggede FTP server i IIS\'en og det virker fint.
Avatar billede izeqb Nybegynder
27. januar 2001 - 23:15 #11
Nu bliver jeg helt i tvivl.
Er den inbyggede ftp-server let at bruge, er den sikker osv?
Avatar billede strax Nybegynder
27. januar 2001 - 23:29 #12
Den er nøjagtig lige så sikker som den anden, men hvis den anden kører er det jo fint ... jeg så lige at den kun virkede når du bruger localjost .. det er jo ok. Dit problem er at når du indtaster din egen ip-adresse (192.84.???.11 går jeg ud fra), så kan din router ikke se den fordi den siger noget i stil med \"jamen det er jo mig selv\" og bliver forvirret. Derfor skal du få en der fysisk sidder udenfor til at teste den.

Men ellers er der ikke nogen problemer i at benytte sig af ftp-serveren i win2000 ... du kan jo teste den her 193.89.241.11 ... så kan du samtid teste for mig at anonymous ikke har adgang til andet en public ;-)
Avatar billede izeqb Nybegynder
27. januar 2001 - 23:40 #13
jeg har fået det til at virke.

Jeg skulle åbne for port 21 i min router (som trille sagde)

Og jeg skulle lige huske at sætte den on.line, he he

I får begge point for jeres svar...