Avatar billede lassegj Nybegynder
05. februar 2004 - 12:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skifte fra Tiscali til TDC

Hej Eksperter

Jeg har en lidt kompliceret sag, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har før haft Tiscali bredbånd. Da jeg oprettede dette var der en tekniker ude og lave et netværksstik i væggen. Det virkede fint:
Nu har jeg så skiftet til TDC bredbånd. Jeg gik ud fra at jeg kunne bruge det netværsstik som jeg havde fået lavet da jeg fik Tiscali. Men nej, det kan jeg ikke.
Problemet er at jeg vil ikke have mit ADSL over den almindelige telefonlinie, jeg skal bruge et netværksstik.
Jeg skal altså gerne have det netværksstik til at virke.

Efter hvad jeg kan se i boksen udenfor huset, er ledninger til ADSL på en seperat linie, altså ikke det samme nummer som mit almindelige fastnet-nummer.
Min teori er at da jeg opsage mit Tiscali abbonnement har de lukket for denne linie.
Men kan TDC så ikke bare åbne for den?! Og hvor finder jeg evt. det nr. som min ADSL linie har?
Er der noget elektronok indeni netværksstikket der er anderledes fra når man bruger Tiscali til TDC?

Jeg håber meget i kan hjælpe mig, da jeg gerne vil have det  til at fungere optimalt.

Mvh

Grosen
Avatar billede markh Nybegynder
05. februar 2004 - 12:46 #1
Din gamle Tiscali linie har formentlig været etableret på det såkaldte "rå kobber", som er en direkte kobberforbindelse mellem dig og udbyderens udstyr på centralen. Derfor er der sat et ekstra stik op, som har været benyttet til forbindelsen.

TDC leverer mig bekendt kun ADSL på "delt kobber", altså hvor det er på samme linie som telefonien. Hvis du ikke har en telefonlinie, skal der betales for en såkaldt bærelinie (som er samme pris som telefonabonnementet).

Hvad er årsagen til at du vil have "flyttet stik"? Der er næppe nogen forskel i virkemåde, hvis du endelig fik det flyttet (hvilket jeg tvivler på du vil få).
Avatar billede lassegj Nybegynder
05. februar 2004 - 12:49 #2
Du tænker på hvorfor jeg ikke bare bruger den almindelige telefonlinie? De støjer på telefonerne, og der er ingen stik i nærheden af computerne.
Avatar billede markh Nybegynder
05. februar 2004 - 12:52 #3
Forsvinder støjen, hvis du fjerner dit ADSL-modem/router (piller det fra)? I bekræftende fald: Så skal du have fat i TDC - så er der fejl i installationen - eller også er dit skillefilter defekt.

Den støj du hører kommer fra ADSL-delen af linien, altså den del som skillefilteret skal fjerne inden det kommer til telefonerne.

Er det en gør-det-selv installation eller har TDC foretaget den?
Avatar billede lassegj Nybegynder
25. februar 2004 - 16:19 #4
tak