Avatar billede drud Nybegynder
26. januar 2001 - 19:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Win2000 Installation: PageFault...NTOSKRNL.EXE

Jeg får følgende fejl ved instal. af W2000Pro på en Pent. 233 maskine med 64 MB ram. Bios er AWARD v.4.51 - som ikke behøver at blive opgraderet.
STOP 0x0000a ...
PAGE FAULT IN NONPAGED AREA
DATESTAMP 384D96B17 - NTOSKRNEL.EXE

Fejlen opstår nøjagtig samme sted hver gang, nemlig under afsluttende opgaver - gemmer indstillinger.

Hvad er der mon galt ?
Avatar billede luther Nybegynder
26. januar 2001 - 20:06 #1
Hvornår i installationen sker det?
Avatar billede luther Nybegynder
26. januar 2001 - 20:07 #2
Undskyld, det havde du skrevet. Er det er \"ren\" installation eller er det en opgradering?
Avatar billede drud Nybegynder
26. januar 2001 - 20:17 #3
Det er en ren installation, dvs der VAR en W95 i forvejen, men jeg valgte NY installation fremfor opgradering.
Avatar billede luther Nybegynder
26. januar 2001 - 20:24 #4
du har altså ikke formateret harddisken inden du gik igang?
Avatar billede drud Nybegynder
26. januar 2001 - 20:34 #5
Nej
Avatar billede luther Nybegynder
26. januar 2001 - 20:39 #6
Du kan nok ikke lide det her svar, men hvis du spare dig for en masse bøvl så vil jeg anbefale dig det. Hvis du 2 partitioner kan du kopiere dine vigtige data over på d:. Hvis du ikke har 2 partioner kan oprette 2 med Partion Magic.
Avatar billede drud Nybegynder
26. januar 2001 - 20:48 #7
Jeg har ikke nogen vigtige data - maskinen er at betragte som en \"nyinstallation\", så intet tabes.
Lidt held kan man have... men alligevel maskinen burde altså kunne komme til at køre W2000 !

Avatar billede luther Nybegynder
26. januar 2001 - 20:54 #8
Jamen så venter jeg på om du får det til at virker ;-)
Avatar billede svein Nybegynder
29. januar 2001 - 14:43 #9
Denne fejl kommer typisk i forbindelse med forkert driver!
Kommer der noget efter:
DATESTAMP 384D96B17 - NTOSKRNEL.EXE

F.eks. en eller anden .sys fil!

Avatar billede drud Nybegynder
30. januar 2001 - 18:21 #10
Nej ikke andet end :
Fysisk hukommelse lagret - kontakt din systemadministrator....
Og så er alt dødt !
Avatar billede svein Nybegynder
31. januar 2001 - 08:04 #11
Vi havde det samme her forleden og det løste vi ved at vi opdaterede skærmkort driveren.