Avatar billede vipervision Nybegynder
05. februar 2004 - 00:07 Der er 7 kommentarer

mister forbindelse

Har monteret 2 stk computere (XP) på en d-link DI-604. Kører uden dhcp, men med faste interne IP adr. Har problemer da forbindelsen forsvinder igen og igen. Dette sker efter ca. 2-5 min på nettet, eller hvis jeg starter den 2. computer.

jeg har fast IP adr på nettet, og HAR slået min firewall fra. Når jeg f.eks åbner routeren og lukker den igen kan jeg pludseligt godt komme på??? Det samme gør sig gældende hvis jeg f.eks venter et stykke tid.

Hvad kan problemet være????

(jeg er lidt bekymret for at dr lyser en orange diode på mit indbyggede netkort.....burde den ikke være grøn??)

Michael
Derimod mister jeg forbindelse når computer nr. 2 startes op
Avatar billede espersen Novice
05. februar 2004 - 01:16 #1
har du opdateret din firmware til routeren ?
Avatar billede vipervision Nybegynder
05. februar 2004 - 03:22 #2
Nej, det var selvfølgelig en mulighed.
Avatar billede espersen Novice
05. februar 2004 - 03:26 #3
Avatar billede kenp Novice
05. februar 2004 - 08:48 #4
jeg troede at det var dette du havde fået at vide at fejlen var! http://www.eksperten.dk/spm/461084
Avatar billede vipervision Nybegynder
05. februar 2004 - 10:57 #5
Nej, jeg har stadigvæk ikke fået et svar jeg kan bruge, desværre. Jeg har prøvet at besøge www.dlink.com, men her havde de ingen firmware til en model D (Europa). På www.dlink.dk henviser de til en firmware 1.62 hvilket ikke helt passer med at jeg kører version 3.01???(de 3.01 er hvad der står på kassen til routeren)

Sidste udvikling i sagen er at begge PC'ere nu er blevet opgraderet med XP servicepack 1 og sidste opdatering af Explorer. Har dog stadigvæk problemer med at forbindelsen forsvinder.
Avatar billede kenp Novice
05. februar 2004 - 10:59 #6
Avatar billede vipervision Nybegynder
05. februar 2004 - 12:27 #7
1000 tak, det vil jeg prøve i aften!!