Avatar billede svee Nybegynder
04. februar 2004 - 22:28 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Mysql database på E-Smith

Hej
Sidder lige her og roder med min linux server(Smeserver 6000) og ska have smidt phpbb2 forumet op. men det skal jo bruge user og pass til mysql databasen (3,23,56)
men kan ikke finde noget om det inde på http://edocs.mitel.com/
jeg ved databasen kører da jeg bare ved at logge ind via ssh og skrive mysql kommer ind i den.

Evt ekstra. jeg har MySql 4.0.17 liggende hjælper det noget at smide den ind.

MVH.
Svee
Avatar billede codebase Praktikant
04. februar 2004 - 22:31 #1
så er super brugeren root uden password
Avatar billede svee Nybegynder
04. februar 2004 - 22:56 #2
Hmm virker stadig ikke den skriver
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database
Avatar billede codebase Praktikant
04. februar 2004 - 23:28 #3
du har oprettet databasen phpbb2 ? og du connecter med root ? uden password!
Avatar billede svee Nybegynder
05. februar 2004 - 08:56 #4
phpbb2 er et forum som når det skal instaleres skal bruge en database i mit tilfælde mysql.
har hente der her fra http://www.phpbb.com
det her er hvad jeg skal udfylder omkring databasen.

Database Configuration
Database Server Hostname / DSN:
Your Database Name: mysql __?
Database Username: ____?
Database Password: ____?
Prefix for tables in database: ____?
Avatar billede langbein Nybegynder
10. februar 2004 - 00:42 #5
Har ikke installert phpbb2 på denne men ting som likner. Det "normale" for denne typen databasebaserte applikasjoner er at det finnes et eller annen setup script som genererer databasen der du selv velger brukernavn og passord osv. Forsøk å lese bruksanvisningen for phpbb og se om det ikke står nevnt noe.

For sme serveren så mener jeg å huske at default database admin konto ikke er root men "admin" med admin/root passord. Dette kan du bruke for å gå inn på databasen og se på den.

sme serveren har ellers phpmyadmin som opsjon/mulighet.

Kan du legge ut en beskjed hvis du finner ut av noe ? (Hadde selv en halv tanke om å legge inn phpbb2 på en sme .. )
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
24. februar 2004 - 10:39 #6
Log ind via SSH og kør kommandoen mysql (har du allerede gjort)

Opret derefter en ny bruger sådan:

grant all privileges on *.* to brugernavn@"%" identified by 'kodeord' with grant option;
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
24. februar 2004 - 10:44 #7
root password til mysql står i filen /root/my.cnf

Men lad være med at bruge det. Det er vist på 80 tegn :-)