Avatar billede david25 Nybegynder
04. februar 2004 - 18:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Bærbar med dvd-brænder

Hej alle
Jeg vil gerne købe en bærbar comp. hvilket skal have en dvd-brænder ( Ikke ekstern ), Når jeg kigger på dens specifikationer kan jeg ikke finde ud af om den har eller ej. For eks her

http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?dau22.oid=2361&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&ctx1=DK&crc=3785246775

Hvis der er en dvd-brænder, hvordan skrives det så ?
tak for hjælpen
Avatar billede ird Praktikant
04. februar 2004 - 18:40 #1
hold dig langt væk fra Acer. Deres support stinker totalt.
Avatar billede ird Praktikant
04. februar 2004 - 18:40 #2
Avatar billede ird Praktikant
04. februar 2004 - 18:42 #3
http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=21666

mit totalt klare forslag! Et brag af en bærbar
Avatar billede ricky Nybegynder
04. februar 2004 - 21:06 #4
ird>> det er bestemt ikke min erfaring - og hvorfor er det bedre med Asus - de har slet ingen support selv!

desuden har den nævnte Asus ikke DVD-brænder.

david25>> på den side du linker til har modellen LX.T2506.208 (DVD-Dual) DVD-brænder - de andre har combo drev. Og ja desværre er det svært at gennemskue for mange af forhandlerne/producenterne vælger bevidst at bruge beskrivelser som hurtigt kan misforstås.
Avatar billede ird Praktikant
05. februar 2004 - 08:32 #5
øhhh ASUS har ikke support???

Asus er da ligemed kvalitet, det kan da der ikke være meget tvivl om!
Jeg har prøvet alle de mærker der er indenfor bærbare maskiner, og har rodet med dem en del år nu. De mæske jeg selv har været mest tilfreds med, og det gælder alle de personer jeg kender til der har haft bærbar, er at Asus og Fujitsu Siemens laver top kvalitet
Avatar billede ricky Nybegynder
06. februar 2004 - 14:19 #6
øhhh ASUS har ikke support selv!
Avatar billede bulbous Nybegynder
06. februar 2004 - 16:48 #7
Hva' med en IBM? Der er ingen der slår IBM på hverken kvalitet eller support.
Avatar billede ricky Nybegynder
07. februar 2004 - 15:18 #8
muligvis.. men på pris.. og det skal jo hænge sammen (ikke mindst når man er studerende).
Avatar billede lazybonez Nybegynder
07. februar 2004 - 15:26 #9
http://www.zepto.dk - der kan du selv vælge, hvad der skal være i...! Jeg har gode erfaringer med de Zepto bærbare, jeg har kigget på / leget med / anbefalet :-)
Avatar billede espersen Novice
07. februar 2004 - 15:35 #10
synes da at man lige skal se følgende anmeldelse af Zepto : http://www.edbpriser.dk/Review.asp?ID=1528

Jeg hælder absolut mest til Asus (IBM er også OK - men ret dyr)

De fleste leverandører kan leverer med en DVD-brænder: se fx.
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=M6000N%20Series&langs=01

Dette er suverænt den laptop som har vundet min interesse - lav vægt, fede specifikationer, flot design!
Avatar billede ird Praktikant
07. februar 2004 - 15:42 #11
fuldstændig enig med espersen!!
Avatar billede espersen Novice
07. februar 2004 - 15:52 #12
jeg har netop siddet og arbejdet med en Acer i ca. 1 md - med installering af diverse programmer. En stor fejl er at der følger en WinXP-cd med maskinen - kun en recovery-cd hvilket gør det umådeligt svært at installere en extra bootpartition på d-drevet (som er nødvendigt for at kunne køre en række ældre programmer). XP-cd'en kan ikke skaffes via Acer - så skal vi til at forsøge at MS til at hjælpe, da der jo er betalt for licensen (som iøvrigt er XP-tablet versionen)
Avatar billede espersen Novice
07. februar 2004 - 15:59 #13
der mangler lige et "IKKE" vedr. det at der IKKE er en XP-cd med sammen med Acer.
Avatar billede espersen Novice
07. februar 2004 - 16:12 #14
kontakt evt. en eller flere af de forhandlere der er på denne liste
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65017

Om ikke de kan give dig pris på en model med DVD-brænder

OG GLEM ikke at købe en med Centrino-platform !
Avatar billede lazybonez Nybegynder
07. februar 2004 - 18:20 #15
espersen> Zepto er meget mere end blot deres Desktop Killer - de har også Centrino-baserede bærbare..! Jeg har for nylig sat en Zepto 1120A op (AMD 2600+ Mobile) - og det er en af de mest behagelige bærbare jeg har haft fat i til dato...!
Og det, jeg absolut bedst kan lide ved Zepto er, at man 100% selv sammensætter sin bærbare :-)
Det skal måske nævnes, at jeg bor i samme by som Zepto, og har derfor ens tor fordel mht. support / reparation - selvom jeg endnu ikke har hørt om at Zeptoer blandt dem jeg kender har skullet repareres...
Avatar billede david25 Nybegynder
10. februar 2004 - 02:01 #16
>Ricky< , Du skal skrive dit indlæg som "svar" og ikke kommentar for at jeg kan accepterer og give pointene. - Tak for hjælpen allesammen.