Avatar billede basic.smurf Nybegynder
04. februar 2004 - 17:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

1Ghz-PIII-cpu fryser

Hey Boys

Jeg har en ca. 3 gammel 1 GHz PIII bærbar Medion pc. Indtil for en uge siden har jeg ikke haft problemer med ustabilitet.
Men fra den ene dag til den anden begynde den at "fryse" og reagerede overhovedet ikke (skærmen var tændt). Den eneste mulighed er, at genstarte (fungerer ikke med Ctrl+Alt+Del).

Det sker efter ca. 1 times brug med winamp og MS word kørende. (Uden stor belastning) Den har gjort det 7-8 gange siden på tilsvarende måde.

Jeg troede det var virus, og installerede virus-scanner. Dette virkede ikke så jeg formaterede og reinstalllerede winXP pro.
Dette virkede heller ikke, så jeg tænke på om det var en temperatur-sensor-blokade, som slukker for processoren. Eller endnu værre kunne det være fejl i CPU'en. (Jeg synes aldrig blæseren har kunnet køle tilfredsstillende.)

Det er uacceptablet og det skal bare virke. Har nogle erfaring med noget tilsvarende?? Kræver det reparation??

Basic.Smurf
Avatar billede ninjastick Nybegynder
22. maj 2004 - 21:35 #1
Jeg har prøvet noget der minder om det, og jeg fik det til en RAM fejl, dvs at der skal købes nye RAM... LAD VÆRE med at løb ud og købe nye ram med det samme, for det kan også godt være en orm i Winamp. Det her skal ikke betragtes som et svar, men som et hint, for jeg er ikke helt sikker...
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
24. maj 2004 - 22:24 #2
ok, det har jeg ikke tænkt på. jeg har vist også sat ekstra ram i engang. jeg må lige tjeck dem engang..