Avatar billede willsonn Nybegynder
04. februar 2004 - 17:27 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Gyserfilm, men hvilke?

Hej Eksperter...

Mit arbejde og jeg skal holde Gyser-aften her fredag den 13.
Jeg har fået til opgave at finde frem til nogle gode film i den genre. Helst rimelig nye - folk skal jo helst ikke have set dem i forvejen.
Kan i foreslå nogle titler (som er gode og rigtig uhyggelige), som er at finde på DVD i videobiksen i øjeblikket?
Bare byd ind med forslag - gerne også en lille smule om handlingen, hvis I magter det :o)
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 17:39 #1
The Ring, eller hvad den nu hedder, den skulle være meget uhyggelig.. Også er der Jason vs. Freddy eller omvendt, men jeg ved ikke rigtigt, om den er ude på video/DVD endnu..
Avatar billede mat Nybegynder
04. februar 2004 - 17:39 #2
The Ring er herreuhyggelig (jeg har dog kun set den på japansk, men jeg har ladet mig fortælle at den er ligeså spooky på amerikansk) - men ok, der er nok en del der har set den efterhånden.

Der skulle være lavet en 2´er der også skulle være ok (den har jeg ikke set)

og en gammel klassiker er "pet semetary".
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 17:41 #3
Så er der også 13 Ghosts, den er udemærket:
Beskrivelse
En familie arver et spektakulært gammelt hus af deres excentriske onkel. Men huset ser ud til at have sin helt egen djævelske plan. Da de bliver fanget mellem bevægelige vægge, møder en far og datter nogle magtfulde og hævngerrige spøgelser, der truer med at knuse alle, der kommer i vejen for dem.
Familien får hjælp af en halvskør spøgelsesjæger, der er fast besluttet på at udfri de stakkels sjæle, der er fanget i huset.
Avatar billede mat Nybegynder
04. februar 2004 - 17:45 #4
en anden klassiker er "the shining" - den originale...den er osse ret ubehagelig, og tåler et gensyn (den er jo trods alt heller ikke helt ny)
Avatar billede molle2002 Nybegynder
04. februar 2004 - 17:50 #5
THE RING...

Den er så vild, jeg har set den og FUCK hvor er den spooky...
Den SKAL i se :D
Avatar billede curufinwe Nybegynder
04. februar 2004 - 17:58 #6
The Ring... den bedste gysser jeg har set... ville giver den 10 stjerner ud af 5... ;) det fortæller lidt om hvor god den er....
Avatar billede mat Nybegynder
04. februar 2004 - 18:02 #7
"Cube" - Handler om nogle mennesker, der vågner op i et lille rum. Fra dette rum er der forskellige udgange som blot leder ind til andre rum, der er magen til det første...osv osv osv...men mange af disse rum har nogle ret ubehagelige fælder.
Avatar billede dmcn Praktikant
04. februar 2004 - 18:24 #8
http://www.imdb.com/title/tt0263488/ - ganske forrygende film. Den bygger ikke helt på de samme elementer som "normale" gysere gør. :)
Avatar billede whpsnp Nybegynder
04. februar 2004 - 20:37 #9
The Others er en spooky film. Eller Alfred Hitchcock's Fuglene...
Avatar billede cborg Nybegynder
04. februar 2004 - 22:41 #10
Man kan ikke have en gyser-aften uden at se "The Silence of the Lambs" kan man? ;) Den gamle "The Exorcist" og "Chainsaw Massacre" er også altid gode for et godt grin/gys, samt "Dawn of the Dead".

Heh
Avatar billede satans-girl Nybegynder
05. februar 2004 - 12:33 #11
Så spooky er The Ring heller ikke, den er faktisk meget dårlig
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
06. februar 2004 - 12:54 #12
The ring den er fed nok, også ghost ship er også lidt spooky..
Avatar billede satans-girl Nybegynder
06. februar 2004 - 16:51 #13
Ghost Ship er jeg med på
Avatar billede satans-girl Nybegynder
06. februar 2004 - 16:57 #14
Hm prøv med Wrong turn?
eller Cujo?
Avatar billede willsonn Nybegynder
06. februar 2004 - 17:14 #15
OK...takker for hjælpen til alle - det har givet mig lidt inspiration.
Kriterierne var "nyt og uset", hvilket ligger til grund for min pointuddeling.
Alt for mange har set "The Ring", så den bliver det ikke - selvom den er suveræn.
De andre klassikere som nogle nævner er også alle gode film, men det bliver heller ikke nogle af dem vi skal se.
Det kunne evt. ende med enten 13 Ghosts, Jeepers Creepers, Cube eller The Others...nu må vi se :o)
Avatar billede satans-girl Nybegynder
06. februar 2004 - 19:00 #16
Kan anbefale Jeepers Creepers, det er godt gys ;o)